روسیه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به تصمیم اوکراین برای استفاده از «بمب کثیف» علیه این کشور هشدار داد.روسیه نامه‌ای را در ارتباط با تصمیم اوکراین برای ساخت و استفاده از «بمب کثیف» به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،طبق گزارش الجزیره، روسیه در این […]

روسیه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به تصمیم اوکراین برای استفاده از «بمب کثیف» علیه این کشور هشدار داد.
روسیه نامه‌ای را در ارتباط با تصمیم اوکراین برای ساخت و استفاده از «بمب کثیف» به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،طبق گزارش الجزیره، روسیه در این نامه به شورای امنیت ابلاغ کرده است: «وزارت دفاع ما اطلاعاتی را در مورد برنامه رژیم کی‌یف برای تنش‌زایی از طریق انفجار بمب کثیف دریافت کرده است.»

این نامه می‌افزاید: «رژیم کی‌یف سعی دارد با انفجار بمب کثیف روسیه را به استفاده از سلاح هسته‌ای متهم کند. این رژیم در مراحل پایانی ساخت این بمب قرار دارد.»

روسیه تأکید کرده است که مسئولیت کامل پیامد‌های استفاده از بمب کثیف، متوجه کی‌یف و حامیان غربی آن خواهد بود.

روسیه در پایان این نامه به شورای امنیت سازمان ملل از کشور‌های غربی خواسته تا نفوذ خود بر دولت اوکراین را به کار بسته و مانع از اجرای این طرح خطرناک آن شود.

رسانه‌های روسی به نقل از «ایگور کریلوف»، رئیس نیرو‌های حفاظت هسته‌ای روسیه نوشته بودند که طبق اطلاعات به دست آمده دو سازمان تحت حمایت اوکراین با دستور العمل‌های ویژه‌ای در حال ساخت نوعی بمب اتمی با عنوان بمب کثیف هستند. روسیه پیشتر اعلام کرده بود این دو مکان را شناسایی کرده و گفته بود که آن‌ها کارخانه‌هایی در قسمت شرقی کی‌یف هستند.

علی‌رغم این‌که دولت اوکراین این ادعا‌ها را بار‌ها رد کرده است حالا قرار است ناظران هسته‌ای سازمان ملل از مکان‌هایی که دولت مسکو می‌گوید اوکراین در حال ذخیره سازی بمب‌های کثیف در آنجاست بازدید کنند