با برنامه ریزی حوزه بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی، طی نشست مسئولان این پژوهشگاه و مدیران صنعت نفت و گاز کشور با مدیران شرکت فالکون بلاروس، بستر انتقال فناوری پیگرانی هوشمند از طریق این پژوهشگاه به وزارت نفت کشور، فراهم شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایلنا/ روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و […]

با برنامه ریزی حوزه بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی، طی نشست مسئولان این پژوهشگاه و مدیران صنعت نفت و گاز کشور با مدیران شرکت فالکون بلاروس، بستر انتقال فناوری پیگرانی هوشمند از طریق این پژوهشگاه به وزارت نفت کشور، فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایلنا/ روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در استان البرز، جلسه مسئولین پژوهشگاه مواد و انرژی با حضور مدیران وزارت نفت، مدیران و متخصصان شرکت فالکون، شرکت انتقال گاز ایران و شرکت خطوط لوله و بخش خصوصی داخلی، به‌منظور ساخت و بومی‌سازی فناوری پیگرانی هوشمند، امروز (دوم شهریورماه ۱۴۰۱) در سامانه جلسات بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد. 
در این جلسه که با حضور امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی و فرزی مشاور بین‌الملل این پژوهشگاه برگزار شد، مدیران صنعت نفت و گاز کشور به طرح مساله و نیازهای صنعت نفت و گاز در زمینه پیگ‌ها و فناوری‌ها و نرم افزارهای  جدید و امکان استفاده و پردازش اطلاعات فنی آن، پرداختند.
ولادیمیر و فدائیان از شرکت فالکون که در پارک علم و فناوری کشور بلاروس مستقر می‌باشد، نیز پس از معرفی و ارائه فناوری‌های مرتبط با موضوع، درخصوص چند مدل فناوری حاکم بر پیگرانی هوشمند، متناسب با زیرساخت‌های شرکت نفت در ایران تبادل نظر و گفت و گو کردند.
همچنین در ادامه جلسه به نحوه همکاری و انجام تست‌های استاندارد محصول و نیز برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در ایران و بلاروس، پرداخته شد.
در پایان مقرر شد، با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های شرکت فالکون، مستندات این مجموعه با سه مدل همکاری و به‌طور رسمی از طریق پژوهشگاه مواد و انرژی به وزارت نفت ارسال گردد و بعد از دریافت مستندات، طی جلسه آتی بحث انتقال فناوری پیگرانی هوشمند از شرکت فالکون بلاروس به وزارت نفت کشور، اجرایی و عملیاتی شود.