معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: انتظار ما از رسانه ها در ناآرامی های اخیر جهاد تبیین است تا علاوه بر بازگو کردن واقعیت ها راهکار درست نیز ارائه دهند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: انتظار ما از رسانه ها در ناآرامی های اخیر جهاد تبیین است تا علاوه بر بازگو کردن واقعیت ها راهکار درست نیز ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شورای اطلاع رسانی استان در خصوص سیاست گذاری برگزاری مراسم ۱۳ آبان، بیان کرد: در این روز چندین مناسبت عظیم اتفاق افتاده و روز دانش آموز یکی از این مناسبت هاست که بیشتر شناخته شده است.
وی ادامه داد: اکثر مردم می دانند که ۱۳ آبان روز دانش آموز است اما دلیل این نامگذاری و سایر مناسبت ها از جمله روز ملی مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را نمی دانند. توقع ما از رسانه این است که این روز با اهمیت را همه جانبه معرفی کند تا آحاد مردم با شعار انسجام ملی در راهپیمایی این روز شرکت کنند. ۱۳ آبان مناسبت ملی ماست و اصل آن استکبارستیزی است و تنها مختص دانش آموزان نیست.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص ۲۵ آبان (روز اصفهان) اظهار کرد: روز اصفهان نیز مانند ۱۳ آبان بایستی برای مردم تبیین صحیح شود و این مهم در نظر گرفته شود که هدف ما تنها بزرگداشت این روز نیست بلکه آنچه در ۲۵ آبان اصفهان اتفاق افتاد بایستی برای مردم به روشنی بیان شود.
جان‌نثاری ادامه داد: در هر کشوری اگر یک صدم از آنچه در ۲۵ آبان اصفهان اتفاق افتاد رخ دهد این واقعه را با قدرت به گوش همگان می رسانند. تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز اتفاق عظیمی بود که در اصفهان رقم خورد و مهم این است که بعدازظهر همان روز کاروان بزرگی از اصفهان به جبهه اعزام شد. این دو واقعه در کنار یکدیگر مقاومت و خستگی ناپذیری مردم اصفهان را در برابر دشمن نشان می دهد.
وی به ناآرامی های اخیر و فعالیت رسانه ای گسترده دشمن در اغتشاشات اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش می کند به جامعه القا کند که اغتشاشگران عموم مردم هستند در حالی که اغتشاشات اخیر صدای یک طبل تو خالی است. البته جامعه ما اعتراض و دلخوری هایی دارد اما معترض اغتشاش نمی کند و امنیت ملی را به خطر نمی اندازد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص نقش رسانه در حوادث اخیر، گفت: رسانه وظیفه دارد انعکاس دهنده امور جامعه باشد؛ حتی اعتراضات. اما مراقب باشید که رسانه در گرداب عملیات روانی دشمن گرفتار نشود.
وی ادامه داد: در این شرایط شأن اول رسانه اطلاع رسانی به موقع، صحیح و مستند است. البته که اطلاع رسانی به نحوی انجام شود که تبدیل به شایعه سازی نشود. رسانه ها وضعیت موجود جامعه را همان گونه که هست منعکس کنند. جمهوری اسلامی و مصلحت و منفعت مردم از یکدیگر جدا نیستند.
جان‌نثاری خاطر نشان کرد: پیش نیاز اطلاع رسانی صحیح این است که اطلاعات کافی به رسانه توسط دستگاه های ذی ربط ارائه شود. این اطلاعات می تواند در روشن شدن موضوعات نقش مهمی را ایفا کند. البته رسانه علاوه بر انتشار اطلاعات صحیح بایستی تحلیل های منطقی نیز ارائه و ذهن عموم مردم را روشن کند. از طرفی اطلاع رسانی همه جانبه باشد و رسانه از انتشار اخبار مثبت و نشاط آور غافل نشود؛ چرا که رسانه می تواند به آرامش بخشی جامعه کمک کند.
وی نقش رسانه در شرایط فعلی را جهاد تبیین به معنای واقعی دانست و اظهار کرد: یک ایران در رسانه های معاند داریم و در مقابل یک ایران واقعی وجود دارد که زندگی مردم ماست. ایران رسانه های خارجی سیاه و پر از ایراد، خشم و … است اما زندگی واقعی مردم در این کشور به نحو دیگری است. این ایران واقعی مشکلاتی دارد اما در مجموع بهترین کشور برای زندگی اجتماعی است. در این مسائل جهاد تبیین ملاک است و انتظار ما از رسانه ها در ناآرامی های اخیر جهاد تبیین است تا علاوه بر بازگو کردن واقعیت ها راهکار درست نیز ارائه دهند