در برابر اهانت به قرآن کریم مطلقا نمی‌توان سکوت کرد جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، تأکید کرد که نمی‌توان در برابر چنین اقدام قبیحی سکوت کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،جنبش‌ حزب‌الله لبنان، امروز (یکشنبه)، در بیانیه‌ای به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد. […]

در برابر اهانت به قرآن کریم مطلقا نمی‌توان سکوت کرد

جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، تأکید کرد که نمی‌توان در برابر چنین اقدام قبیحی سکوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،جنبش‌ حزب‌الله لبنان، امروز (یکشنبه)، در بیانیه‌ای به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد.

بنابر گزارش وبگاه «العهد»، در این بیانیه آمده است: «حزب‌الله به‌شدت سوزاندن قرآن کریم در سوئد  را محکوم و این اقدام جنایتکارانه شنیع علیه دین اسلام و نمادهای مقدس اسلامی را تقبیح می‌کند.»

مقاومت لبنان تأکید کرد: «این گام در راستای [اقدام] سریالی تعرض‌های شرم‌آور به رسول اکرم و خاندان ایشان (علیهم السلام)، مراجع مسلمانان، نمادها و مقدستان اسلامی صورت گرفته است. این اقدام توهین بزرگی به امت اسلامی در سراسر جهان از شرق تا غرب است و به هیچ عنوان نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.»

حزب‌الله افزود: «مسئولیت این اقدام قبیح را کاملا برعهده دولت سوئد می‌دانیم و از آن می‌خواهیم فورا برای مجازات عاملان و جلوگیری از تکرار چنین جنایتی اقدام نماید. ما از دولت‌های اسلامی، مراجع، ارگان‌ها و نهادهای اسلامی می‌خواهیم که این اهانت بزرگ را محکوم کنند و در جهت شکل‌دهی افکار عمومی جهانی به منظور جلوگیری از وقوع چنین کارشکنی‌های خطرناکی دست به کار شوند.»

برخی گروه‌های افراطی، روز شنبه، در اقدامی به قرآن کریم در سوئد اهانت کردند. «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد، روز گذشته، اذعان کرد که چراغ سبز اهانت به قرآن کریم مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم را به یک گروه افراطی نشان داده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش داده بود که «راسموس پالودان» رهبر اسلام‌ستیز حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک از سوی پلیس سوئد مجوز دریافت کرد تا در جریان تظاهرات برنامه‌ریزی شده ۲۱ ژانویه (اول بهمن‌ ماه) مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم، به قرآن کریم بی‌احترامی کند.