نمایش «انگشتر و چاه» در مجتمع تالار هنر اصفهان اجرا می‌شود نمایش «انگشتر و چاه» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از یازدهم تا ۲۶ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار هنر اصفهان اجرا می‌شود. احسان جانمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ با بیان اینکه نمایش […]

نمایش «انگشتر و چاه» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از یازدهم تا ۲۶ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار هنر اصفهان اجرا می‌شود.

احسان جانمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ با بیان اینکه نمایش «انگشتر و چاه» به سبک رئالیسم جادویی است، اظهار کرد: این اثر در دو بخش هویت ملی و مسابقه تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شد و ما تنها نماینده تئاتر صحنه‌ای اصفهان در بخش هویت ملی جشنواره بین‌المللی فجر بودیم و از طرف هنرمندان کشوری و اساتید تئاتر کشور استقبال گسترده‌ای از تماشای تئاتر ما در جشنواره شد.

نویسنده و کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» افزود: این نمایش با حضور جمعی از با تجربگان و پیش‌کسوتان تئاتر اصفهانی همچون رسول هنرمند، مائده وحید و فرزاد قاسمی و جمعی از جوانان تحصیل‌کرده به همراه جمع ده‌نفره در پشت‌صحنه به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه پوستر این نمایش توسط سارا رضایی طراحی شده است گفت: با حضور دو نفر از پیش‌کسوتان اساتید هنر مقدس تئاتر هوشنگ جمشیدیان و حبیب‌الله بدری از پوستر این تئاتر رونمایی شد و از همهٔ ارگان‌ها و افرادی که کمک کردند این نمایش به روی صحنه برود تشکر می‌کنم.

جانمی ادامه داد: داستان نمایش در کویر جنوب کرمان، اوایل دهه هفتاد شمسی اتفاق می‌افتاد که یک تاریخ مستند واقعی است و این اتفاق در کشور ما افتاده است.

وی در تشریح داستان این نمایش گفت: مادر و پسری منتظر آمدن شوهرش هستند که خبر مرگ پدر داده می‌شود و بعد از آن عمو پسر را برای پرورش یک انتقام‌جو با خود می‌برد و مادر را تنها می‌گذارد و از اینجا وارد نمایش می‌شویم.

نویسنده و کارگردان تئاتر انگشتر و چاه افزود: در این نمایش سعی کردم اتفاقات اوایل دهه هفتاد را در قصه‌ای با دست‌مایه قراردادن عناصر طبیعت مانند باد و خاک و چاه به سبک رئالیسم جادویی کار کنم که رئالیسم را همراه با تخیل در اختیار تماشاگر قرار می‌دهد.

وی گفت: فکر کردم تاریخ غنی کشور ما پر از آدم‌های بزرگ و تکرارنشدنی است که ما هنوز آن‌ها را نمی‌شناسیم و ابعاد شخصیتی آن‌ها را نمی‌شناسیم و همچنین دوست داشتم با مردمی که در شرق یا غرب و جنوب شرق یا جنوب غرب یا جای‌جای کشور هستند آشنا شویم، در این مناطق آدم‌های زیادی وجود دارد که دوست دارند رشد کنند و موردتوجه قرار گیرند.

جانمی با اشاره به اینکه گروه تئاتر کاوش به معنای جستجو است و بیش از بیست سال سابقه اجرا دارد، ابراز کرد: دغدغه من این است که تاریخ معاصر را این‌گونه نشان دهم که چگونه از محبت خارها گل می‌شود و چطور می‌شود آدم‌ها را با مهربانی و نیکی دور هم جمع کنیم و چگونه می‌شود امید به آینده را در آدم‌ها زنده کرد.

وی افزود: فقط یک انتظار دارم که تئاترهایی که از ارزش‌های ملی صحبت می‌کنند و خلأ آن در استان و کشور موج می‌زند و وقتی ما تولید می‌کنیم دوست داریم توسط مخاطب دیده شود و دوست داشته باشند و ما را به چالش بکشند و با ما همراه شوند.

کارگردان تئاتر انگشتر و چاه با تأکید بر اینکه من نیاز به حمایت مالی ندارم اذعان کرد: دوست دارم کار از جانب مخاطبان مورد استقبال قرار گیرد و اگر این تئاتر دیده نشود؛ یعنی ما در مقابل خون و تاریخ معاصر خود کوتاهی کرده و فقط شعار داده‌ا‌یم.

جانمی تأکید کرد: من یک هنرمند تئاتر ایرانی هستم و فقط دوست دارم هم‌وطنان به دیدن کارم بیایند، من هنر تئاتر را هنری مقدس، کهن و جاندار می‌دانم.

نویسنده و کارگردان تئاتر انگشتر و چاه، با بیان اینکه سقف قیمت بلیت این نمایش، ۲۰۰ هزار تومان است اظهار کرد: معتقدم حتماً باید برای دیدن نمایش هزینه پرداخت شود؛ ولی به لحاظ شرایط مالی افراد مختلف قیمت‌های زیر سقف قیمت و با یک کف قیمت قرار دادم تا همهٔ علاقه‌مندان به هنر مقدس تئاتر بتوانند از این نمایش دیدن کنند.

شایان‌ذکر است نمایش ملی مذهبی انگشتر و چاه برگرفته از مکتب حاج‌قاسم سلیمانی و مستندی از دهه هفتاد و حمله اشرار به پاسگاه مرزی نصرت‌آباد کرمان است که در طراحی نور و صحنه این نمایش خلاقیت‌هایی به همراه هارمونی مشخصی دیده می‌شود و پس از اجرای موفق در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حالا تا ۲۶ بهمن در تالار هنر اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

خبرنگار: الهام خانی