آسمان اصفهان در آستانه بارش برف و باران معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی، وزش باد به نسبت شدید و تُندباد موقت، مه آلودگی و کاهش دید از اواخر وقت جمعه تا فردا شنبه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نوید حاج بابایی، معاون پیش‌بینی […]

آسمان اصفهان در آستانه بارش برف و باران

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی، وزش باد به نسبت شدید و تُندباد موقت، مه آلودگی و کاهش دید از اواخر وقت جمعه تا فردا شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نوید حاج بابایی، معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور موجی از فراز استان و وجود جوی نسبتا ناپایدار، در ۲ روز آینده برروی استان است.

وی افزود: بر این اساس از اواسط امروز ابتدا در نیمه غربی استان افزایش ابر و ناپایداری‌هایی به شکل افزایش سرعت وزش باد تا حد شدید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

حاج‌بابایی گفت: در مناطق غربی، جنوبی و تا حدودی شمالی استان، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف و مه آلودگی انتظار می‌رود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در مناطق مرکزی، صنعتی و شهر اصفهان از فردا به تدریج از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و در برخی مناطق جنوبی و شرقی استان، شدت وزش باد بسیار شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۴ درجه افزایش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۴ و کمینه فردا صبح منفی ۳ درجه و خوربیابانک با ۱۸ و بویین میاندشت با منفی ۷ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فارس، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد درباره فعالیت سامانه بارشی از بارش باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد به نسبت شدید و تُندباد موقت، مه آلودگی و کاهش دید از اواخر وقت جمعه تا فردا شنبه خبر داد.

منطقه اثر این سامانه بارشی شامل آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خمینی‌شهر، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه و نطنز است.

لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، احتمال ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، شکل‌گیری کولاک برف، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر و محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه کرده است