فلامینگوها به تالاب بین‌المللی زریوار بازگشتند مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۱۲ قطعه فلامینگو در دریاچه زریوار توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست مریوان مشاهده شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط عمومی حفاظت از محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: با کاهش تدریجی دمای هوا در […]

فلامینگوها به تالاب بین‌المللی زریوار بازگشتند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۱۲ قطعه فلامینگو در دریاچه زریوار توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست مریوان مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط عمومی حفاظت از محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق سیبری و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب زیستگاه در کشور، پناهگاه و تالاب بین‌المللی زریوار مأمن مناسبی برای پرنده‌های مهاجر آبزی و کنار آبزی به شمار می‌رود.

وی افزود: این پرندگان مهاجر شامل قو، فلامینگو، غازهای خاکستری و پیشانی سفید، «آنقوت»، «فیلوش» و انواع مرغابی و اردک از جمله اردک بلوطی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: پرندگان در قالب دسته‌های چند صدتایی وارد تالاب شده و هر روز بر تعداد آنها اضافه می‌شود.