بازگشت اراضی ملی اصفهان به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان به بیت‌المال فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت پایان روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری با اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی، ۶ فقره تعرض به اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت […]

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت پایان روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری با اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی، ۶ فقره تعرض به اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.
امیرسعید باقری، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از پیش از فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور مقابله با زمین خواری و حفاظت و حراست هر چه بهتر از اراضی ملی و دولتی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اصفهان به عمل آمد. 
وی افزود: براین اساس و به منظور حفاظت و صیانت از اراضی و همچنین جلوگیری از تعرض و مقابله با هرگونه تجاوزات و زمین خواری نسبت به اراضی ملی و بیت المال، طرح تشدید حفاظت اراضی ملی استان از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت. 
باقری در خصوص اقدامات پیشگیرانه در این ایام بیان کرد: ۵۸ واحد گشتی عملیاتی خودرویی به صورت مستمر و روزانه بکارگیری شد که بر این اساس در مجموع ۹ هزار و ۲۹۶ نفر ساعت گشت زنی انجام شده است. 
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر این موارد، در طرح نوروزی ۱۴۰۳ تعداد ۲۶ مورد بازدید نظارتی از یگان های حفاظت اراضی شهرستان‌های تابعه استان اصفهان بعمل آمد. 
وی عنوان کرد: با انجام اقدامات پیگیری و با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، ۶ مورد تعرض به اراضی ملی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد. 
باقری افزود: با اقدامات ویژه بعمل آمده در تعطیلات نوروزی بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع اراضی ملی استان اصفهان در شهرستان‌های خمینی شهر، گلپایگان، نجف آباد، اصفهان، جرقویه و نایین از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی در مجموع ۲۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: مساحت این اراضی در هر شهرستان شامل خمینی شهر ۵ هزار مترمربع، گلپایگان ۵ هزار مترمربع، نجف آباد یک هزار مترمربع، اصفهان ۲۴۷ مترمربع، جرقویه ۲۵۰ مترمربع و نایین ۲۰۰ مترمربع بوده است. 
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های عوامل یگان حفاظت اراضی استان در طرح نوروزی ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان همواره به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.