نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک شاخه از سویه امیکرون ویروس کرونا نه تنها سریع‌تر گسترش پیدا می‌کند، بلکه باعث بروز بیماری شدیدتر می‌شود. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آزمایش‌های جدید انجام شده در ژاپن نشان می‌دهد که زیرسویه جدی امیکرون که BA.2 نام دارد، ممکن است دارای ویژگی‌هایی باشد که به اندازه […]

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک شاخه از سویه امیکرون ویروس کرونا نه تنها سریع‌تر گسترش پیدا می‌کند، بلکه باعث بروز بیماری شدیدتر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آزمایش‌های جدید انجام شده در ژاپن نشان می‌دهد که زیرسویه جدی امیکرون که BA.2 نام دارد، ممکن است دارای ویژگی‌هایی باشد که به اندازه انواع قدیمی‌تر ویروس کرونا از جمله دلتا، توانایی ایجاد بیماری شدید و جدید را داشته باشد. به نظر می‌رسد که این زیرسویه جدید مانند امیکرون اصلی تا حد زیادی آنتی‌بادی تولید شده پس از تزریق واکسن کرونا یا بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ را خنثی می‌کند.

به گفته متخصصان، دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد، به طوری که احتمال ابتلاء به بیماری را تقریباً ۷۴ درصد کاهش می‌دهد. زیرسویه BA.2 نسبت به بعضی از روش‌های درمانی مانند آنتی‌بادی مونوکلونال “سوترومیواب” که در حال حاضر برای مقابله با اومیکرون استفاده می‌شود، مقاوم است.

زیرسویه جدید امیکرون در مقایسه با ویروس اصلی عامل بیماری کووید -۱۹ که در ووهان چین شناسایی شد، دچار جهش‌های زیادی شده است و دارای چندین تغییر ژن است که آن را از امیکرون اصلی متمایز می‌کند. نوع جدید امیکرون تقریباً ۳۰ تا ۵۰ درصد از امیکرون اصلی مسری‌تر است و خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که در کشور دانمارک که شاخه جدید امیکرون عامل اصلی ابتلاء به بیماری است، بستری و مرگ و میر در حال افزایش است.