تارنمای خبری اسپوتنیک امروز به نقل از معاون عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه نوشت که هیچ شواهدی دال بر آنکه تهران قصد دارد تا دست به ساخت سلاح هسته ای زده و مشارکت در پیمان عدم اشاعه را بازبینی کند، وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، ولادیمیر یِرماکوف به […]

تارنمای خبری اسپوتنیک امروز به نقل از معاون عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه نوشت که هیچ شواهدی دال بر آنکه تهران قصد دارد تا دست به ساخت سلاح هسته ای زده و مشارکت در پیمان عدم اشاعه را بازبینی کند، وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، ولادیمیر یِرماکوف به اسپوتنیک گفت: ایران عضو وظیفه شناس پیمان عدم اشاعه بوده و هست. انعقاد برجام در سال ۲۰۱۵ کمک کرد تا تمامی پرسش های آن زمان (آژانس) از تهران به صورت قطعی و نهایی رفع شود.

این دیپلمات ارشد روس افزود: سپس، (برنامه هسته ای) ایران به مدت چند سال بیشترین تائید را در میان اعضای آژانس دریافت کرد و هیچ انحرافی از تعهداتش شناسایی نشد. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد تهران قصد دارد در عضویت خود در ان پی تی تجدیدنظر کرده و (فرآیند) ساخت وسیله انفجاری هسته ای را آغاز کند.

یرماکوف در این مصاحبه به همکاری های راهبردی روسیه و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت که گفت و گوی طرفین در مورد ثبات راهبردی در صورتی ممکن است که واشنگتن از خطوط قرمز امنیتی مسکو عبور نکند.

وی گفت: ما هرگز گفت و گو را رد نکرده ایم. آمریکا لازم است تا آماده گفت و گوی جدی بر اساس اصول حقیقتاً برابر باشد، به منافع ما احترام گذاشته و از حوزه امنیت از خطوط قرمز ما عبور نکند.