بیست و دومین برنامه« به احترام مردم اصفهان» معطر به عطر شهدای گمنام صبح امروز با حضورشهردار و امام جمعه شمال شهر اصفهان و دیگر مسئولان و تلاشگران شهرداری در عرصه خدمت به مردم تعدادی از پروژه های شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، صبح امروز در اولین […]

بیست و دومین برنامه« به احترام مردم اصفهان» معطر به عطر شهدای گمنام

صبح امروز با حضورشهردار و امام جمعه شمال شهر اصفهان و دیگر مسئولان و تلاشگران شهرداری در عرصه خدمت به مردم تعدادی از پروژه های شهرداری منطقه ۱۲ اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، صبح امروز در اولین گام از افتتاح پروژه های شهرداری منطقه ۱۲اصفهان شهردار و امام جمعه شمال شهر اصفهان با حضور بر مزار شهید گمنامی که در بوستان ملت این منطقه دفن شده نسبت به ساحت مقدس این شهید عرض ادب نمودند.
حجت الاسلام فیاض در کنار مزار این شهید گمنام اظهار کرد:
برخی معتقدند قرار دادن مزار شهدا در اماکن تفریحی کار درستی نیست، اما معتقدم فرهنگ شهادت با سایر جنبه‌های زندگی مردم تضادی ندارد و بسیار خوب است که در فضایی مانند پارک که محل تفرج مردم است، مزار مطهر یک شهید یادآور فرهنگ شهادت باشد.
وی افزود: کار فرهنگی همواره باید متناسب با مکان انجام آن باشد و لذا دفن یک شهید گمنام در پارک بوستان ملت منطقه ۱۲ اقدام بسیار شایسته‌ای بوده است که شهرداری در انجام آن به‌خوبی اقدام کرد.
در ادامه این برنامه با حضور در پارکینگ شهید مطهری به افتتاح آن در مساحت ۴۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۵۰ خودرو پرداخته که برای احداث آن ۳ میلیارد تومان و برای آزادسازی زمین‌های آن ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در آیین افتتاح این پارکینگ بیان کرد: پارکینگ خیابان شهید مطهری نیز در زمینی برروی خط مترو احداث شده که برای تملک آن ۱۸۰ میلیاردتومان و برای احداث آن ۵ میلیاردتومان هزینه شده است.

وی افزود: میدان شهید علیخانی نیز از میادین شلوغ و پرتردد شمال شهر است که ساماندهی آن با ۱۲ میلیاردتومان اعتبار منجر به کاهش ترافیک در آن منطقه شده است.
رسالت ادامه داد: در نزدیکی ایستگاه مترو علیخانی نیز یک مجموعه تجاری اداری با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت مشارکتی درحال احداث است که منطقه ۱۲ در تامین ۴۰ درصد از هزینه آن سهیم است.
مسعود جبارزارع، رییس اداره عمران منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در جمع خبرنگاران به بیان کلیه طرح های که امروز افتتاح شد وپرداخت و گفت: ورزشگاه چندمنظوره عاشق‌آباد از پروژه‌های شاخص منطقه ۱۲ است که با مساحت ۷۴۰ متر که ۳۴۰ متر از آن شامل بخش اداری و مابقی ورزشگاه است، احداث شده است و خیابان شهید ابراهیمی پروژه دیگری است که با هدف اتصال خیابان‌ سپاس به خیابان زرین و کاهش ترافیک خیابان امام خمینی، با مساحت ۴ هزار مترمربع و هزینه آزادسازی ۷۴ میلیارد تومان احداث شد.
وی ادامه داد : پارکینگ شهید مطهری به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۵۰ خودرو پروژه دیگری است که برای احداث آن ۳ میلیارد تومان و برای آزادسازی زمین‌های آن ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است و همچنین احداث کلکتور آب فضای سبز در ضلع غربی بزرگراه معلم به طول ۵ کیلومتر با ۵ میلیارد تومان اعتبار، خیابان‌سازی ضلع شمالی بهارستان با ۵ هزارمترمربع مساحت و احداث پارک محمودآباد با هزینه ۵ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های شاخص منطقه ۱۲ است.
در ادامه آیین افتتاحیه پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان حسین حق‌شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز اصلاح میدان شهید علیخانی را از پروژه‌های ساماندهی ترافیک شهرداری بیان کرد و افزود: هر روز بیش از صد هزار خودرو از این محدوده عبور می‌کند و با این اقدام، حدود ۴۰ درصد در رفت‌وآمد خودروها صرفه‌جویی شده است.

وی اذعان کرد: این پروژه با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار انجام شده که هرچند رقم کمی نیست اما برای اجرای چنین پروژه‌ای بسیار مناسب است و احداث پارکینگ شهید مطهری نیز نقش مهمی در ساماندهی و کاهش ترافیک این‌ محدوده خواهد داشت.
در پایان با حضور در ورزشگاه چندمنظوره عاشق‌آباد که مزین به نام شهید علی منهاجی است از برادر این شهید قدردانی شد