اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به سروآباد /مردم کردستان برچسب دشمن مبنی بر کمترین مشارکت در انتخابات را با حضور پرشور و حماسی خود خنثی کنند طبق تمام سفرهای دیگر استاندار به شهرستانهای استان کردستان از دو روز قبل بنابر پیامک ارسالی به خبرنگاران از سامانه استانداری در روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ […]

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به سروآباد /مردم کردستان برچسب دشمن مبنی بر کمترین مشارکت در انتخابات را با حضور پرشور و حماسی خود خنثی کنند

طبق تمام سفرهای دیگر استاندار به شهرستانهای استان کردستان از دو روز قبل بنابر پیامک ارسالی به خبرنگاران از سامانه استانداری در روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ و در ساعت ۴:۴۵ صبح در حیاط استانداری گرد هم آمدیم وساعت ۵ که هوا کاملا تاریک بود، به سمت شهرستان سروآباد واولین مقصد استاندار در شهر هورامان، حرکت کردیم. ساعت ۸:۱۵ دقیقه بود، اکثر مردم هورامان از خواب بیدار نشده بودند، اما برای اسماعیل زارعی کوشا استاندار جوان، پرتلاش ودغدغه مند کردستان درجهت خدمت به خلق خدا و همشهریان خود دقیقه، ساعت، روز وشب مفهومی نداشت….

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه ۷ دی ماه، در جریان سفر یک روزه به شهرستان سروآباد، در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای هورامان به غبارروبی و نثار فاتحه در مزار شهدا پرداخت.

استاندار کردستان، با حضور در مسجد جامع هورامان به همراه ۳۸ نفر از مدیران کل استان در راستای پاسخگویی به مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردم، میز خدمت برپا کرد و با جوانان و ساکنین این منطقه ملاقات نمود.

زارعی کوشا با بیان اینکه اصالت و قدمت مردم این منطقه به اندازه قدمت و اصالت بشریت است، اظهار کرد: ساکنین این شهر در یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین نقاط دنیا به عنوان مرزداران غیرتمند زندگی می‌کنند و تاریخ غیرت و شرف، تلاش و کوشش را از آنان در خاطر خود به یادگار ثبت کرده است.

زارعی کوشا، پیگیری مطالبات بحق مردم را وظیفه خود و مدیران استان دانست و گفت: تا حد توان و ظرفیت بر اساس اختیارات با افتخار در صددیم تحولی جدی در این منطقه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: این منطقه با ظرفیت‌های ویژه در کنار محرومیت‌های به جامانده از ادوار گذشته، مشکلات زیادی دارد که امیدواریم با تعامل مدیران و همکاری مردم، برطرف شود.

وی با اشاره به عنایت ویژه دولت سیزدهم به استان کردستان طی دو سال گذشته و اختصاص اعتبارات جهشی به استان، افزود: بیش از ۳۰۰ مصوبه در سفرهای استانی رییس جمهور به استان تصویب شده که فرصت و ظرفیت ویژه ای برای استان، ایجاد کرده است.

استاندار کردستان تلاش در راستای حل مشکلات در این منطقه را ضروری اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته بیشتر از ۱۲۵ هزار متر مربع آسفالت در روستاهای شهرستان سروآباد انجام شده است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۳۱۰ کیلومتر جاده روستایی در استان احداث، بهسازی و آسفالت شده است.

وی عنوان کرد: میانگین شاخص طرح‌های هادی روستایی، در شهرستان سروآباد ۷۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری رشد قابل توجهی داشته دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تاکنون کارهای خوبی در حوزه عمرانی در استان تحقق یافته است، تاکید کرد: امیدواریم خدمت با سرعت هرچه بیشتر انجام شود و این فرایند با پیگیری و همت مسئولین استمرار یابد‌.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه مطالباتی که توسط مردم این منطقه در قالب میز خدمت مطرح شد، در سرلوحه کار مدیران استان قرار می‌گیرد، افزود:در سفر اخیر رئیس جمهور، ۴۰۰ میلیارد تومان مختص شهرستان سروآباد برای حوزه‌های مختلف مصوب شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت تقویت باغات شهرستان سروآباد و منطقه هورامان افزود:کشاورزی در این بخش با توجه به توپوگرافی منطقه، سخت و با دشواری‌های زیادی روبه‌روست لذا تمرکز جهادکشاورزی استان بایستی بهره‌مندی کشاورزان این منطقه از ظرفیت باغات باشد.

زارعی کوشا گفت:خروج بن بست هورامان و شهرستان سروآباد که جزو خواسته های بحق این مردم است،از برنامه‌های جدی دولت است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه هورامان که امروز یک برند جهانی برای تمامی منطقه و فرصتی ویژه است، یادآور شد: با تمام توان در صددیم که استان و مردم این منطقه از این ظرفیت به بهترین شیوه بهره‌مند شوند و با پیگیری های مداوم بستری برای توانمندی مردم این منطقه از لحاظ اقتصادی ایجاد شود.

استاندار کردستان در راستای تکریم خانواده شهدا، در منزل شهیدان جمال کریمی و محمد کرمی حضور یافت و با اهدای لوح سپاس از مادران این شهدای گرانقدر تجلیل کرد‌‌.

شهید «جمال کریمی» فرمانده حوزه مقاومت بسیج اورامان و شهید «محمد کرمی» از نیروهای بسیج مردمی و کارمند بخشداری اورامان، که چند ماه به صورت شبانه‌روزی مشغول اقدامات جهادی مقابله با ویروس منحوس کرونا در منطقه بودند، توسط عوامل ضد انقلاب، ترور شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند‌‌.

این دو شهید والامقام در حمله ناجوانمردانه تروریست‌های ضد‌انقلاب به نیروهای جهادی فعال در طرح کمک به هموطنان آسیب‌دیده از کرونا در سروآباد کردستان به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر این شهیدان پس از تشییع بر دستان مردم شهیدپرور منطقه در قبرستان اورامان و پیرشالیار به خاک سپرده شدند.

در ادامه سفر یک روزه استاندار کردستان به سروآباد، طرح آسفالت معابر روستای دزلی از توابع شهرستان سروآباد با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

طرح آسفالت معابر روستای دزلی پروژه‌ای مشارکتی بین وزارت کشور و بنیاد مسکن است که در ۱۲ هزار مترمربع و ۴۰ میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری رسید.

۱۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام(ره) نیز در روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد با حضور استاندار کردستان تحویل متقاضیان شد.

بنیاد مسکن برای بازسازی هر واحد ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمیته امداد نیز ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

استاندار کردستان در جمع مردم روستاهای شهرستان سروآباد گفت:بحث مرز و بازارچه‌های مرزی، نیازمند فرآیند هماهنگی با دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان و هماهنگی‌هایی در داخل است که دنبال می‌کنیم اما وعده‌ و تاریخی برای رفع آن نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی ادامه داد: دنبال این هستیم از ظرفیت مرز بیشترین استفاده را بکنیم کمااینکه اتفاقات خوبی در مناطق دیگر استان افتاده و رضایت‌مندی خوبی به بار آورده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ سفر شهرستانی داشته است، افزود: یک دور کامل سفر به مراکز شهرستان‌ها انجام شده و طرح‌های عمرانی و اقتصادی مورد بازدید قرار گرفته است و در دور جدید سفرها، بنای ما بر این است از مراکز بخش‌ها و روستاهای دارای اولویت، بازدید و مسائل را حل کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در سفر قبلی خود به شهرستان سروآباد و روستای دزلی وعده هایی که داده بودند امروز عملی شد، افزود:برای خود شهر سروآباد و تعدادی روستا نیز ایجاد مخزن آب مطرح شد که در قالب طرح جهاد آبرسانی مشکل آب چند روستا رفع شده و امیدواریم باقی روستاها نیز برطرف شود.

استاندار کردستان به بحث اشتغال در سروآباد نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت‌های این شهرستان، باغات و شیلات است که از شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی درخواست کردیم آب برای توسعه باغات و شیلات پمپاژ شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در آیتم پایانی سفر یک روزه خود به سروآباد، شامگاه روز پنجشنبه در مسجد جامع روستای هزارخانی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد اظهار کرد: انتخابات اسفند، یک امر سیاسی بسیار مهمی است که مردم کردستان با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رای، توطئه بدخواهان و دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی افزود: دشمنانی که چشم طمع به منطقه کردستان داشته‌اند، تلاش می‌کردند استان را ناامن جلوه دهند اما با سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۱۳۸۸ و کوشش مسئولان دلسوز از جمله دولت سیزدهم، این برچسب برداشته شده است.

استاندار کردستان تاکید کرد: کردستان و شهرستان سروآباد محروم نیست، چرا که دارای نعمت‌های خدادادی فراوانی است اما به هر دلیلی طی سال‌های گذشته محرومیتی بر آن عارض شده که باید برطرف شود و هورامان میراث ملموس و طبیعی کردستان، اصالت و محبت مردم این شهر، میراث ناملموس است.

وی به انجام ۱۱۵ سفر شهرستانی در ۲۵ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در هفته دولت سال آینده، مشکل جاده روستای هزارخانی و اینترنت آن نیز برطرف می‌شود.

استاندار کردستان افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، پروژه‌های مهمی از جمله راه آهن همدان – سنندج و فرودگاه سقز، به بهره برداری رسید و با وجود تلاش دشمنان برای منصرف کردن مردم، شهروندان استان استقبال بسیار گرمی از رییس جمهور داشتند.

کویستان عبدالحکیمی