فضای دانشگاه اصفهان معطر به عطر پاک شهید گمنام ۱۶ آذرماه در تاریخ معاصر ایران یادآور حرکتی عظیم است، حرکتی که پایه‌ریز روحیه سلحشوری دانشجویان و نیروی جوان بصیر ایران در طول سال‌های مبارزه با طاغوت داخلی و پس از آن در پیروزی انقلاب با استکبار جهانی بود. استمرار این روز با شهادت سه تن […]

فضای دانشگاه اصفهان معطر به عطر پاک شهید گمنام

۱۶ آذرماه در تاریخ معاصر ایران یادآور حرکتی عظیم است، حرکتی که پایه‌ریز روحیه سلحشوری دانشجویان و نیروی جوان بصیر ایران در طول سال‌های مبارزه با طاغوت داخلی و پس از آن در پیروزی انقلاب با استکبار جهانی بود.

استمرار این روز با شهادت سه تن از جوانان دانشجوی ایران از سال ۱۳۳۲ تا امروز تضمین شده است و همچنان این قشر مؤذن جامعه است و صبح امروز مراسم بزرگداشت روز دانشجو دانشجویان اصفهانی با وجود دایر نبودن کلاس‌ها خود را به دانشگاه اصفهان رساندند تا این روز را بار دیگر گرامی بدارند و سال جلسات دکتر شریعتی میزبان این قشر پرشور بود و فضای این جلسه با حضور پیکر پاک شهید گمنام معطر به عطر شهدا شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پیش از مراسم ورودی سالن جلسات، صدای رسای دانشجویان به گوش می‌رسید؛ شور جوانان در ورودی سالن هر رهگذر و مهمانی را به وجد می‌آورد و نشان‌دهنده مراسمی پرحرارت در شانزدهمین روز آذر بود.

تالار بزرگ شریعتی دانشگاه اصفهان پیش از شروع مراسم پر شده بود و همه دانشجویان شانه‌به‌شانه آماده شروع مراسم بودند.

مشعل‌دار حرکت‌های استکبارستیزی دانشجویان هستند

سید هادی انوری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان اولین سخنران این جلسه بود تا از خوی استکبارستیزی دانشجویان و اهداف سومین جشنواره دانشجویی مالک‌اشتر بگوید.

وی در ابتدای صحبت‌های خود دررابطه‌با شاخصه اصلی ۱۶ آذر گفت: شهادت عزیزان دانشجو در سال ۱۳۳۲ یک خط بسیار مهمی برای ما ترسیم کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان سال ۱۳۳۲ آن حرکتی که دانشجویان مسلمان در اعتراض به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران انجام دادند، خط‌مشی استکبارستیزی است و آن حرکت اولین حرکت استکبارستیزی بود.

وی با به بیان اینکه مشعل‌دار و عامل اصلی حرکت‌های استکبارستیزی قبل از انقلاب اسلامی تا کنون توسط دانشجویانی اتفاق افتاد که همه در ترسیم الگوی خود موفق عمل کردند.

یاد مظلومیت کودکان غزه زنده شد

ادامه مراسم اما با اجرای زیبای میلاد هارونی خواننده نسل جوان بود تا حال و هوای این آیین را جوانانه کند؛ اجرای قطعه‌ای به یاد فرمانده و با جوانان شور و حال روز دانشجویی به جمع داد و سپس قطعه‌ای به یاد کودکان غزه، یادی از مظلومیت این عزیزان دل جهان اسلام و قساوت دشمن صهیونیستی را در جلسه زنده کرد.

همین مقدمه‌ای بود تا در ادامه مراسم یاد شهدای دفاع مقدس و مادر شهیدان حضرت فاطمه زهرا (س) زنده شود تا طینت پاک جوانان دانشجو با ذکر شریف «یا زهرا» پاک‌تر شود.

 
فضای دانشگاه معطر به عطر پاک شهید گمنام

در ادامه جلسه تئاتری با اقتباس از درد و دل‌های یکی از پدران شهدای گمنام غواص اجرا شد تا دل‌ها آماده حضور پیکر مطهر شهید گمنام شود و چه زیبا است جلسه‌ای که مزین به حضور این پاک‌ترین انسان‌های روی زمین شود و بلافاصله سید رضا نریمانی دم روضه گرفت تا ادامه جلسه جوانان امروز با پیکر مطهر شهید جوان دیروز دل صاف کنند.

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان سخنران بعدی مراسم دانشجویان نصف جهان بود.

روز دانشجو یادآور روحیه ضدامپریالیستی مردم ایران است

سید رضا مرتضوی در این مراسم با بیان اینکه روز دانشجو یادآور روحیه ضدامپریالیستی مردم ایران است، اظهار کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت مستمر در یک جنگ نابرابر و یک دفاع مقدس ۴۵ساله در مقابل نظام سلطه قرار داشته‌ایم.

استاندار اصفهان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و به‌هم‌خوردن شرایط مطلوب نظام سلطه در کشور ما و منطقه دشمنی‌ها شروع شد و پیش از آن هم تلاش شده بود که نظامی که مبتنی بر خواست مردم در منطقه شکل نگیرد چرا که منافع آن‌ها با شکل‌گیری چنین نظامی برهم می‌خورد.

وی با بیان اینکه وحدت مردم حول رهبری امام خمینی (ره) ورق تاریخ را در کشور ما به‌صورت متفاوتی رقم زد، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این دفاع ۴۵ساله، جمهوری اسلامی به نحو شایسته‌ای مادام درحال‌رشد بوده و آن نهال تازه‌متولدشده در سال ۵۷ امروز درخت تنومندی شده که معادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی منطقه بدون همراهی ایران رقم نمی‌خورد.

مرتضوی با بیان اینکه دشمن تلاش کرده است که در این سال‌ها ما را به عقب برگرداند، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ذخیره‌ای فراهم کرد که جمهوری اسلامی را از حیث مؤلفه ما می‌توانیم را دارای جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.