فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تشکیل شناسنامه برای محلات شهر اصفهان در اقدامی ابتکاری خبر داد و گفت: برابر طرح ابتکاری که با همکارانمان در فرماندهی انتظامی داشتیم اصفهان را به محله های مختلف تقسیم کردیم چون هر محله مقتضیات خاص خود را دارد و برای هر محله یک شناسنامه شامل محدوده جغرافیایی و محدوده […]

فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تشکیل شناسنامه برای محلات شهر اصفهان در اقدامی ابتکاری خبر داد و گفت: برابر طرح ابتکاری که با همکارانمان در فرماندهی انتظامی داشتیم اصفهان را به محله های مختلف تقسیم کردیم چون هر محله مقتضیات خاص خود را دارد و برای هر محله یک شناسنامه شامل محدوده جغرافیایی و محدوده فرهنگی و اجتماعی و تعداد ارازل و اوباش آن منطقه تشکیل دادیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از خلافکاران مسیرخلافکاری خود را از مسیر فضای مجازی انجام می دهند
در پلیس فتا طی چند ماه گذشته هم به لحاظ عده و هم عده تمرکز بیشتری گذاشتیم و سعی کردیم چند قدم جلوتر از مجرمین فضای سایبری را در دست بگیریم و توفیقات بیشتری هم داشتیم.

وی افزود:صدها مورد سایت مجرمانه از هزاران رصد فضای مجازی به صورت کامل مسدود شد و بلا استفاده ماند و این سایت هامرتکب کلاهبرداری و جرائمی اینچنینی بودند.

سردار علینقیان پور از برگزاری جلسات آموزش های تخصصی همراه با محتوای پیشگیرانه خبر داد و اظهار کرد: : در سال جاری برای حدود ۷۵ هزار نفر کلاس‌های آموزشی درخصوص مواد مخدر برگزار شده است.

فرمانده فراجا استان اصفهان از صدور ۷۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی از ماه محرم تا نزدیکی ایام اربعین خبر داد وگفت: از ابتدای امسال ۳۹ هزار و ۳۴۰ جلد گذرنامه در استان تمدید شد؛ همچنین ۴۹ هزار و ۳۴۱ فقره صدور گذرنامه بین المللی فقط در یک ماه و نیم اخیر در استان انجام شده که این آمار جدای از صدور مجوز خروج هزاران نفر از اتباع بوده است.

وی با بیان اینکه فقط در یک ماه و نیم گذشته بالغ بر ۲ تُن و نیم انواع مواد مخدر از باندهای مواد مخدر در اصفهان کشف و ضبط شده اذعان کرد: این امر بر گران و نایاب شدن مواد مخدر تأثیر داشته است.

سردار علینقیان تصریح کرد: همواره از گرانی‌ها گلایه می‌کنیم اما درخصوص مواد مخدر دلمان می‌خواهد این مواد هم گران شود و هم نایاب و این اتفاق دارد می‌افتد.

وی از توقیف۱۳۴ خودروی شوتی حامل کالای قاچاق طی ۴۵روز اخیر خبر داد وخاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۲۵ دستگاه خودرو نیز که مضمون به قاچاق اتباع یا حامل قاچاق اتباع بودند، متوقف شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: تاکنون ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر متلاشی و بیش از ۲۴۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر و صدها معتاد متجاهر در اصفهان دستگیر شدند.‌

فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تشکیل شناسنامه برای محلات شهر اصفهان در اقدامی ابتکاری خبر داد و گفت: برابر طرح ابتکاری که با همکارانمان در فرماندهی انتظامی داشتیم اصفهان را به محله های مختلف تقسیم کردیم چون هر محله مقتضیات خاص خود را دارد و برای هر محله یک شناسنامه شامل محدوده جغرافیایی و محدوده فرهنگی و اجتماعی و تعداد ارازل و اوباش آن منطقه تشکیل دادیم.
سردار علینقیان در تشریح این مطلب اظهار کرد: به کلانترهای هر محله گفتیم پیش از انجام جرم باید ارازل و قاچاقچیان آن محله را زیر نظر داشته باشند و چند هفته یک بار با تماس با آن ها ارتباط برقرار کنند تا بدانند که تحت نظر هستند.
و با این کار نظارت کلانترها را افزایش دادیم و ماموران کلانتری ها را به عنوان سر انگشتان تقویت کردیم و با همکاری فرماندهان سپاه طی جلسات متعدد گفتیم بسیجیانی که در این زمینه آموزش دیدند در گشت با کلانتری محل همکاری داشته باشند.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۰ باند بزرگ مافیایی مواد مخدر متلاشی و بیش از ۲۴۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر و صدها معتاد متجاهر در اصفهان دستگیر شدند.‌

سردار علینقیان در ادامه به جزئیات شهادت دو نیروی انتظامی استان که ۳۰ مرداد امسال در توسط فردی مسلح در شهر اصفهان کشته شدند، اشاره و تصریح کرد: شهادت دو نیروی انتظامی استان که چندی پیش با اقدام عجیب و خاصی صورت گرفت و زمانی که فیلم آن پخش شد بنده مورد عتاب قرار گرفتم اما توجیه ای نجابت این بود که مردم باید در جریان مظلومیت نیروی انتظامی قرار گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پلیس برای موضوعات خاص نیروهای ویژه دارد و نیروی گشت ۱۱۰ با خودرو و موتورسیکلت فوریت‌های ۱۱۰ نظیر اختلافات خانوادگی و مزاحمت را رسیدگی می‌کند، ادامه داد: در مواردی که سرقت مسلحانه یا قتل و نزاع دسته جمعی و یا گروگانگیری باشد نیروهای یگان ویژه و پلیس نوپو وارد عمل می‌شود.

سردار علینقیان‌پور گفت: ماجرای شهادت دو نیروی انتظامی استان از این قرار است که ۲ نفر که با یکدیگر اختلاف قبلی داشتند، فرد اول تصمیم می‌گیرد فرد دومی را بکشد و قبلاً حتی عنوان کرده بود (او را می‌کشد و بعداً جنازه‌اش را می‌سوزاند). ساعت ۶ عصر روز جمعه ۳۰ مرداد فرد اول با شگردی فرد دوم را به سطح شهر و چهارراه وکلا می‌کشاند. این فرد ۲ اسلحه و ۸ خشاب تهیه کرده بود و جوری برنامه ریزی کرده بود که بصورت رگبار با کلت شلیک کند. در این حادثه فرد دوم به محض اینکه از خودرو پیاده می‌شود فرد اول با شلیک هشت تیر او را از پا در می‌آورد و سوار خودروی خود می‌شود و به نزدیک ترین بیمارستان محل قتل (بیمارستان حجتیه) می‌رود و خودروی خود را در آنجا بگونه‌ای پارک می‌کند که مسلط باشد برای عملیات بعدی که قصد انجام داشت.

وی یادآور شد: به محض وقوع این حادثه شهروندی با ۱۱۰ تماس می‌گیرد و می‌گوید یکی یکی را کشت و سوار بر خودروی سفید شد و رفت و نیروهای یگان ویژه ما بلافاصله تجهیز و آماده اعزام به محل حادثه می‌شوند اما دو شهید ما که دو واحد موتوری بودند در سطح آن حوزه در حال گشت زنی بودند که تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند ما در سطح حوزه هستیم اقدامی انجام بدهیم یا نه؟ واحد فرماندهی به دو گشت اعلام کرد که فرد مسلح است مراقب باشید که به کسی آسیبی نرسد تا نیروهای یگان ویژه به محل حادثه برسند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد: مشخصات خودروی قاتل با مشخصات گزارش شده توسط شهروند همخوانی نداشته و زمانی که همکار ما وارد کوچه می‌شود و جلو می‌رود که ماشین را شناسایی کند. همکار شهید ما در عین حال که موتور را متوقف می‌کند همزمان تیراندازی می‌کند تیر به پهلوی فرد مسلح برخور می‌کند اما تیر قاتل که همزمان شلیک شد به ناحیه سر نیروی ما اصابت کرد.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه نیروی گشت پلیس مجهز است اما همکاران ما صرفاً بخاطر اینکه این فرد شاید یک انتحاری باشد و به نقاط دیگر شهر آسیب برساند، جانفشانی کردند، اضافه کرد: داخل کوچه‌ای که همکاران ما به شهادت رسیدند، در آن ساعت تعدادی کودک آخر کوچه و تعدادی پرستار در حال تردد بودند و نمی‌شد فرد مسلح که احتمالاً قصد انجام عملیات دیگری حین انتقال فرد مضروب به بیمارستان را داشت، منتظر گذاشت و از همین رو همکار دوم ما با رشادت جانفشانی کرد.
خبرنگار: الهام خانی