عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی به افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت خبر داد و گفت: این افزایش حقوق، در سقف بودجه ۱۴۰۱ تعیین شده است و سقف بودجه تغییر نمی‌کند فقط نوعی جابجایی در اعتبارات هزینه‌ای انجام می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمد […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی به افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت خبر داد و گفت: این افزایش حقوق، در سقف بودجه ۱۴۰۱ تعیین شده است و سقف بودجه تغییر نمی‌کند فقط نوعی جابجایی در اعتبارات هزینه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمد خدابخشی در مورد، «لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشکری» گفت: این اقدام دولت سیزدهم گام عملی برای ترمیم حقوق کارکنان دولت بدون رشد پایه پولی است، دو فوریت این لایحه در مجلس تصویب شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با این لایحه حدود یک میلیون تومان به صورت پلکانی به حقوق کارکنان دولت اضافه می شود بر این اساس افرادی که ۱۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند، یک میلیون تومان به حقوق آنها اضافه می شود و کارمندانی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند بیشتر از ۱۰ درصد حقوق‌شان اضافه می شود.

نماینده مردم الیگودرز بیان داشت: دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به افزایش حقوق کارمندان اختصاص داده است، البته این افزایش حقوق، در سقف بودجه ۱۴۰۱ تعیین شده است و سقف بودجه تغییر نمی‌کند فقط نوعی جابجایی در اعتبارات هزینه‌ای انجام می‌شود.

خدابخشی افزود: این اقدام دولت در راستای کمک به کارکنان دولت و با حفظ قدرت خرید آنها انجام شده است و مجلس هم با تصویب دو فوریت این لایحه به دولت کمک می‌کند تا بتواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

وی تاکید کرد: تلاش همکاران ما در کمیسیون برنامه و بودجه این است که هر چه سریعتر این لایحه جمع بندی و به صحن علنی مجلس برای تصویب فرستاده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این لایحه برای هفت ماه از اول شهریورماه اجرایی می شود، گفت: این اقدام می‌تواند قدرت خرید مردم را حفظ کرده و به افزایش حقوق بازنشستگان دولتی هم کمک کند.

به گزارش ایرنا، «لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشگری» ۱۲مهر ماه با هدف ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان از سوی دولت به مجلس ارسال شد و در نهایت تقاضای بررسی دو فوریتی این لایحه روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه با ۲۲۴ رأی موافق به تصویب نمایندگان رسید.