رئیس مجلس گفت: باید در مقابل دشمن محکم باشیم؛ وقتی دوربی ها را قطع کردیم آمریکا به میز مذاکرات برگشت، اکنون هم اگر اشکالات گذشته را رفع کند همه چیز درست می شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرف‌های مقابل به برجام و توافق […]

رئیس مجلس گفت: باید در مقابل دشمن محکم باشیم؛ وقتی دوربی ها را قطع کردیم آمریکا به میز مذاکرات برگشت، اکنون هم اگر اشکالات گذشته را رفع کند همه چیز درست می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرف‌های مقابل به برجام و توافق مورد تایید سازمان ملل عمل نکنند، اجازه زیاده‌خواهی نمی‌دهیم.
محمد باقر قالیباف عصر پنجشنبه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان که با حضور جمعی از مقامات استان در حسینه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، افزود: پس از امضای برجام در دولت گذشته، رییس جمهور وقت آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و بر خلاف تایید سازمان ملل با زیر پا گذاشتن قطعنامه این سازمان، تحریم ایران را نیز بیشتر کرد. وی با بیان اینکه آمریکا قلدری می کند، اضافه کرد: اگر در برابر این کشور ایستادگی نکنیم آنها نیز کوتاه نمی آیند بنابراین در این راستا باید تولید قدرت کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی، اولین و مهمترین قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قانون رفع تحریم بود چرا که معتقد به پایان دادن به این جنگ ظالمانه هستیم.
قالیباف تاکید کرد: چنانچه آنها به تعهدات خود عمل نکنند دلیلی ندارد ما نیز به تعهدات خود در حوزه هسته ای عمل کنیم، بنابراین به موضوع هسته ای تنها در چارچوب پادمان عمل می کنیم، مگر اینکه آنها به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.
وی گفت: وقتی آنها دنبال ادامه تحریم ظالمانه هستند چرا ما ما نباید به حق قانونی خود در چارچوب آژانس عمل کنیم؟ برخی عنوان می کردند با اجرای این قانون اتفاقاتی می افتد اما وقتی با قدرت ایستادیم با قطع دوربین هم اتفاقی نیافتاد و در نتیجه آمریکا دوباره به میز مذاکرات بازگشته است، امروز هم در حال ادامه مذاکرات تا تن دادن آنها به اشکالاتی که در گذشته بود، هستیم.
رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چنانچه تن به رفع اشکالات گذشته بدهند همه چیز درست می شود.قالیباف یادآوری کرد: آنها از مسیر برجام خارج شدند بنابراین در صورت رعایت کردن موضوعات طرح شده، ما موارد را قبول می کنیم. وی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور با رفع تحریم کاهش می یابد، اما رفع نمی شود، گفت: باید با قوی کردن خود در حوزه اقتصادی نسبت به خنثی سازی تحریم ها اقدام کرد که در این راستا مجلس انقلابی و دولت مردمی تکالیفی بر عهده دارند.

جنگ شناختی و اقتصادی ترفندهای جدید دشمن

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنگ با دشمن همچنان ادامه داد و در گذشته آنها بر این باور بودند که با جنگ نظامی و کسب پیروزی می توانند در مسیر و اساس جمهوری اسلامی مشکل ایجاد می کنند اما مجاهدت ملت ایران و مقاومت آنها موجب شکست آنها شد.
قالیباف اضافه کرد: پس از جنگ تحمیلی دشمنان این نظام دو جنگ دیگر را به کشورمان تحمیل کردند چرا که نظام استکباری به علت داشتن خوی استکباری، اساس و مبنای نظام جمهوری اسلامی را همسو با خود نمی داند. وی تاکید کرد: در جنگ شناختی مبتنی بر رسانه، دشمنان با ایجاد شک و تردید در مردم به دنبال ایجاد سستی در جبهه اسلام هستند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز روایت های مختلف و دروغ در بنگاه های خبر پراکنی دشمن تولید شده و آنها اشکالات کوچک را آنقدر بزرگ جلوه می دهند تا به باورهای مردم لطمه بزنند.
قالیباف تنها راه مقابله با جنگ شناختی را در پیش گرفتن و عمل به منویات رهبری انقلاب مبنی بر جهاد تببین دانست و افزود: باید در تبیین صحیح روایات پیشگام بود نه اینکه فضا را برای ورود و خبرپراکنی دشمن مهیاکرد سپس به بیان روایت صحیح پرداخت. چرا که این نوع حرکت در برابر امپراطوری رسانه ای دشمن نوعی انفعال است.
وی اضاقه کرد: جنگ شناختی بسیار با اهمیت تر از جنگ اقتصادی است و باید بدانید که تحریم ظالمانه و غیر انسانی دشمن، مبتنی بر حقوق بین الملل و حقوق انسانی نیست و این تحریم ها برگرفته از خوی رژیم استکباری آمریکا است.