اجرای نمایش‌های کمدی خیابانی از ۶ تا ۹ اسفندماه در سه نقطه از شهر اصفهان دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» از اجرای نمایش های خیابانی برگزیده در این جشنواره در سه نقطه از شهر در بازه زمانی ۶ تا ۹ اسفندماه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

اجرای نمایش‌های کمدی خیابانی از ۶ تا ۹ اسفندماه در سه نقطه از شهر اصفهان

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» از اجرای نمایش های خیابانی برگزیده در این جشنواره در سه نقطه از شهر در بازه زمانی ۶ تا ۹ اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی عطریان با اعلام این خبر گفت: پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» فراخوان خود را در سال جاری اعلام کرد و تا ۲۰ بهمن ماه که پایان مدت دریافت آثار بود بالغ بر ۲۲۱ اثر در دو بخش نمایش خیابانی و صحنه ای از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
او این آثار را نشان دهنده استقبال چشمگیر از پنجمین دوره جشنواره خندستان دانست و افزود: جشنواره خندستان بر پایه مکتب کمدی در اصفهان که سابقه تاریخی قابل توجهی دارد، شکل گرفته و فعالان این عرصه در سرتاسر کشور از این رویداد هنری استقبال قابل توجهی داشته اند، به نحوی که از شهرهای مختلفی مانند خراسان، سیستان و بلوچستان و خوزستان آثاری ارسال شده است.
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» با اشاره به اینکه در این دوره بخش ویژه زاینده رود نیز به بخش نمایش‌های خیابانی افزوده شده است، گفت: در این بخش نیز ۳۹ اثر به دبیرخانه رسید.
او ادامه داد: هیات داوران جشنواره پس از بررسی های دقیق نسبت به انتخاب آثار برتر در همه بخش‌ها اقدام کردند و طبق برنامه، آثار برگزیده از ۶ تا ۹ اسفندماه سال جاری در نقاط مختلف شهر اجرا می‌شود.
عطریان از اجرای آثار برگزیده در بخش خیابانی در سه نقطه شهر خبر داد و افزود: پیاده راه سپه، محوطه روبروی هتل عباسی و ضلع جنوبی پل خواجو در نزدیکی فلکه فیض برای اجرای این آثار انتخاب شده است.
او ادامه داد: نمایش های برگزیده در بخش صحنه ای نیز در این ایام در تالار هنر، هنرسرای خورشید و پردیس هنر به روی صحنه می‌روند، به این صورت که هر گروه نمایشی امکان دو اجرا در سالن‌های مختلف را خواهد داشت.
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» با اعلام اینکه علاقمندان به تماشای آثار صحنه ای می توانند بلیط این نمایش‌ها را از سامانه اسنپ تیکت خریداری کنند، تأکید کرد: تلاش شده است قیمت مناسبی برای بلیط این نمایش‌ها در نظر گرفته شود تا طیف مختلفی از علاقمندان امکان تماشای آثار را داشته باشند.
به گفته او، آیین اختتامیه این جشنواره روز ۱۱ اسفندماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تالار هنر برگزار می شود.