«عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی دوشنبه شب به دنبال جان باختن شماری از شهروندان لیبیایی در شرق این کشور بر اثر وقوع طوفان و جاری شدن سیل، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه الجزیره قطر، وی که در نشست خبری درباره تحولات مربوط […]

«عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی دوشنبه شب به دنبال جان باختن شماری از شهروندان لیبیایی در شرق این کشور بر اثر وقوع طوفان و جاری شدن سیل، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه الجزیره قطر، وی که در نشست خبری درباره تحولات مربوط به تلفات و خسارت‌های ناشی از طوفان و سیل در شرق همچنین گفت این سیل در تاریخ لیبی بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد ،به همه نهادها و مؤسسات دولتی دستور داده تا از تمام امکانات برای کمک به آسیب دیدگان سیل و طوفان استفاده کنند.

رئیس دولت وحدت ملی لیبی ادامه داد که دولتمردان این کشور تلاش می کنند برای کمک به آسیب دیدگان سیل به توانایی‌ها و امکانات داخلی تکیه کرده و همزمان در حال ارزیابی سطح نیاز به کمک‌های خارجی هستند.

وی با متهم کردن مناطق شرقی به این که از خارج از لیبی هدایت می‌شوند، گفت که البته شرایط و اختلافات داخلی که از خارج هدایت می‌شود، باعث نمی‌شود از کمک به آسیب دیدگان سیل در مناطق شرقی کوتاهی صورت گیرد و به مأموریت خود عمل نشود.

الدبیبه همچنین گفت: باید بر تأمین نیازهای پزشکی و بهداشتی آسیب دیدگان سیل تمرکز کنیم و از همه طرف‌ها درخواست همکاری داریم. دولت در صورت نیاز، مکلف به پرداخت غرامت و تأمین نیازهای ضروری آسیب دیدگان است.

اعلام عزای عمومی در لیبی به دنبال آن صورت می گیرد که درنتیجه بارش باران‌های سیل‌آسا در شرق لیبی تاکنون پنج تا شش هزار تن مفقود شدند.

احمد المسماری سخنگوی ارتش لیبی در این باره گفت که این افراد در شهر درنه مفقود شدند.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که رئیس هلال احمر بنغازی گفت: ۱۵۰ شهروند در براثر سیل و باران جان خود را از دست دادند.

به گزارش این خبرگزاری، باران‌های سیل آسا و طوفان «دانیال» در مناطق شرقی لیبی خسارت سنگینی به زیرساخت‌های عمومی و املاک و دارایی‌های خصوصی شهروندان وارد کرده است.

«عبدالحمید دبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی در غرب لیبی نیز به همه دستگاه‌ها و نهادها دستور داده بود که به شکل فوری با پیامدهای سیل در مناطق شرقی این کشور مقابله کنند.

سیل، برخی از مناطق طرابلس پایتخت لیبی را درنوردیده و در شهرهای شرقی این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

مرکز طوفان «دانیال» روز یکشنبه پس از عبور از یونان از دریای مدیترانه وارد ساحل مناطق شرقی لیبی شد و باران های سیل آسایی در این منطقه فروریخت که برخی از مناطق را به زیر آب برد و راه های بسیاری را قطع کرد.
مجلس نمایندگان لیبی نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه را به خاطر جاری شدن سیل در مناطق شرقی، تعطیل رسمی اعلام کرد و اتاق عملیات اضطراری در بنغازی تشکیل شد.