کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه از شناسایی ۳۷ هزار و ۸۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، چهار هزار و ۲۸۸ از مبتلایان دارای علائم بیماری و ۳۳ هزار و ۵۴۰ نفر نیز بدون علائم بودند. همچنین هیچ یک […]

کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه از شناسایی ۳۷ هزار و ۸۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، چهار هزار و ۲۸۸ از مبتلایان دارای علائم بیماری و ۳۳ هزار و ۵۴۰ نفر نیز بدون علائم بودند. همچنین هیچ یک از مبتلایان جان خود را از دست نداده‌اند.

این آمار در مقایسه با روز قبل از آن کاهش اندکی را نشان می‌دهد. چین سه‌شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ هزار و ۶۴۵ مورد ابتلا به کرونا را شناسایی کرده است.

چین اعلام کرده است که از ابتدای شیوع کرونا در این کشور ۳۱۹ هزار و ۵۳۶ مبتلای دارای علائم بیماری را شناسایی کرده است و پنج هزار و ۲۳۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رکورد تازه کرونا در چین باعث شده است تا مقامات این کشور از طریق قرنطینه های شدید، آزمایش‌های گسترده و اعمال محدودیت‌های سفر مانع از شیوع بیشتری آن شوند.

وضع این محدودیت‌ها به خشم عمومی دامن زده است و منجر به اعتراض‌های کم سابقه‌ای در منطقه سین کیانگ در غرب چین و پکن پایتخت این کشور شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تلاش‌های این کشور را برای مهار کووید-۱۹ موفقیت آمیز خوانده است.