افتتاح نمایشگاه نقاشی کوبیسم در بیجار نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی کوبیسم مجموعه آثار هنرمند بیجاری ماریا حکمت منش سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ در گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار گشایش یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سید عبدالرضا خضری در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور جمعی از […]

افتتاح نمایشگاه نقاشی کوبیسم در بیجار

نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی کوبیسم مجموعه آثار هنرمند بیجاری ماریا حکمت منش سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ در گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سید عبدالرضا خضری در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور جمعی از مسئولین وهنرمندان شهرستان بیجار برگزارگردید با تبریک نیمه شعبان خجسته میلاد فرخنده حضرت ولی عصر(عج) درخصوص این نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی هنرمندان و توانمندی های هنری آنان است.
وی با تأکید بر تخصصی بودن نمایشگاه ها ادامه داد: این هنرمند در این آثار کوشیده اند تا با نگاهی نو مخاطب را ضمن درگیر نمودن در مواجه با اثر هنری ، قوه خرد و تعقل وی را نیز درگیر اثر هنری کرده تا در نهایت شاهد تعالی وارتقا سطح سلیقه مخاطبان باشیم و یکی از گونه ها و سبک های نقاشی نیز برای مخاطبین بیش از پیش شناسانده شود.
خضری تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۵ اثر از نقاشی کوبیسم هنرمند بیجاری “ماریا حکمت منش” با تکنیک مدادرنگی درموضوع مختلف در معرض نمایش علاقه مندان قرار گرفته است.
وی در خصوص معرفی این هنرمند نیز گفت: خانم ماریا حکمت منش که بازنشسته علوم پزشکی و رشته پرستاری هستند از دوران مدرسه به دلیل علاقه ای که به نقاشی داشتند فعالیت در این زمینه را آغاز کردند و پس از پایان دوران فعالیت اداری به صورت تخصصی به نقاشی روی آوردند و در زمینه سبک کوبیسم آثار زیادی را خلق کرده اند که در این نمایشگاه برای اولین بار این آثاربا حمایت حوزه هنری شهرستان بیجار به نمایش عموم گذاشته شده است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از به مدت یک هفته از ۱۶ تا ۲۲ اسفند در دو نوبت صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۳و بعدازظهر از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۱:۳۰ در محل گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار پذیرای علاقه مندان است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان