نخست‌وزیر ژاپن خدمتکار آمریکاست دیمیتری مدودف ابراز نگرانی آمریکا و ژاپن از حمله روسیه به اوکراین را مایه تاسف دانسته و گفت که نخست وزیر ژاپن خدمتکار آمریکاست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفت که فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به عنوان […]

نخست‌وزیر ژاپن خدمتکار آمریکاست

دیمیتری مدودف ابراز نگرانی آمریکا و ژاپن از حمله روسیه به اوکراین را مایه تاسف دانسته و گفت که نخست وزیر ژاپن خدمتکار آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفت که فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به عنوان یک «عامل آمریکایی» رفتار کرده و به یاد و خاطره هزاران قربانی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی «خیانت» کرد.

کیشیدا و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هر نوع استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین یک «اقدام خصمانه جبران‌ناپذیر علیه بشریت» خواهد بود.

مدودف این بیانیه را «مایه تاسف» عظیم دانسته و گفت که به هیچ وجه نمی‌خواهد درباره این «ترس بیهوده» از برنامه‌های روسیه برای حمله هسته‌ای اظهار نظر کند.

او که سابقه ریاست جمهوری روسیه را نیز در کارنامه دارد، گفت: کمی فکر کنید! رئیس دولت ژاپن در توهمات تحقیرآمیز و مطیعانه خود، درباره روسیه یاوه گفته و به یاد و خاطره صدها هزار شهروند ژاپن که در آتش هسته‌ای هیروشیما و ناگازاکی سوختند، خیانت کرده است. برای کیشیدا هیچ اهمیتی ندارد که آمریکا تنها کشوری است که تا به حال از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و وطن کیشیدا تنها قربانی حمله هسته‌ای در تاریخ بوده است.

به گفته مدودف، نخست‌وزیر ژاپن باید این موارد را به رئیس‌جمهوری آمریکا متذکر شده و از او می‌خواست برای این اقدام جنگی ابراز پشیمانی کند.

وی افزود: اما نه، کیشیدا خدمتکار آمریکاست و بندگان نمی‌توانند شجاعت داشته باشند. ژاپن تنها می‌تواند مورد ترحم قرار گیرد.  

او این نسل از ژاپنی‌ها را «رعیت‌هایی» خواند که شرافت در شخصیت آنها جایی ندارد!