نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه تأکید کرد و گفت: دلیل همه معضلات کنونی مالی نیست و می‌طلبد که همراه با طرح مشکلات، پشت‌پرده آنها نیز بررسی شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی صبح امروز در جمع اساتید و […]

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه تأکید کرد و گفت: دلیل همه معضلات کنونی مالی نیست و می‌طلبد که همراه با طرح مشکلات، پشت‌پرده آنها نیز بررسی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی صبح امروز در جمع اساتید و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج که در مسجد این دانشگاه برگزار شد، با تبریک ایام؛ به بازگویی آیه ۱۰ سوره صف اظهار داشت: خداوند در این آیه قرآن فرموده یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَىٰ تِجَارَهٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ؛ ای اهل ایمان، آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک آخرت نجات بخشد، دلالت کنم؟
وی این آیه را راهکار و نجات‌بخش انسان‌ها دانست و گفت: برای کسب معنویت و ارتقا انسانی انفعال کارساز نیست بلکه باید با توکل بر خدا، به سمت موفقیت‌ها حرکتی از خود نشان داد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت انفاق و شکرگزاری نعمات خداوند در هر شرایطی تأکید و با اشاره به آیه ۱۱ سوره صف تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ تصریح کرد: به فرموده خدا و رسول (ص) او ایمان آورید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید، که این کار از هر تجارت اگر دانا باشید، برای شما بهتر است.
ویایمان به خدا و رسول اکرم(ص) و مبارزه با هوای نفسانی رایک جهاد، راهکار و نجات‌بخش انسان‌ها در آخرت خواند و با اشاره به آیه ۱۲ سوره صف یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَیُدْخِلْکُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاکِنَ طَیِّبَهً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ ۚ ذَٰلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ یادآور شد: از فرموده‌های خداوند پیروی کنید تا خدا گناهان شما را ببخشد و در بهشتی که در زیر درختانش نهرها جاری است داخل گرداند و در بهشت‌های عدن جاودانی منزل‌های نیکو عطا فرماید که این همان رستگاری بزرگ است.
حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: دلیل همه معضلات کنونی مالی نیست و می‌طلبد که همراه با طرح مشکلات، پشت‌پرده آنها نیز بررسی شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امیدوارم حق‌تعالی به برکت این ماه مبارک همه ما را عامل به آیات و فرمایشات خداوند و پیامبر گرامی اسلام(ص) قرار داده و در آستانه شب‌های قدر، هر آنچه که خیر و برکت است برایمان مقدر فرماید.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی کردستان از برگزاری حضوری کلاس‌ها در این دانشگاه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد:با توجه به کاهش آمار مبتلایان کرونا و مجوز حضوری شدن کلاس‌ها از سوی مرکز و ستاد کرونا، کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۴فروردین ماه سال‌جاریپس از ایام تعطیلات نوروزی حضوری شده است.
قبادمیمنت‌آبادی، از آمادگی کامل این دانشگاه برای حضوری شدن تمام کلاس‌های درس در رشته‌های مختلف خبر داد و افزود: درتشکیل کلاس‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجید طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان کردستان نیز در این نشست از برگزاری مراسمات فرهنگی و قرآنی در این دانشگاه در طول سال خبر داد و اظهار داشت: اساتید، کارکنان و دانشجویان همواره در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته که نمونه آن برگزاری بزرگترین همایش و دعوت از مردم به صحنه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود.
وی با بیان اینکه این محفل قرآنی نیز با حضور اساتید و دانشگاهیان از ابتدای ماه مبارک رمضان هر روز صبح در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: علاقه به قرآنم و عارف اهل‌بیت(ع) میان دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج با شور و شعف خاصی در حال برگزاری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاههای آزاداسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه هر روز صبح تلاوت و تفاسیر قرآن ویژه دانشجویان در این دانشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: رئیس این دانشگاه در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری نهایت همکاری را داشته و هیچ مشکلی در این حوزه نداریم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان