مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به جمعیت ۶۷۰ هزار نفری سالمندان در اصفهان گفت: جمعیت این گروه در کشور ۱۰.۵ درصد اما در استان اصفهان به میانگین ۱۲.۵ درصد می‌رسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، مرجان مشکاتی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص […]

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به جمعیت ۶۷۰ هزار نفری سالمندان در اصفهان گفت: جمعیت این گروه در کشور ۱۰.۵ درصد اما در استان اصفهان به میانگین ۱۲.۵ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، مرجان مشکاتی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت سالمندی اظهار داشت: در سال ۵۵ میانگین سنی جمعیت ایران ۲۲٫۴ سال، در سال ۱۳۹۵ به ۳۱٫۱ سال و در سال ۱۳۹۹ به ۳۲ سال رسیده است.

وی با اشاره به تقسیم بندی درصد جمعیت سالمندان در سال ۲۰۱۵ کشورها بیان کرد: دراین سال گروه یک ۳۰ درصد به بالا، گروه دو ۱۰ تا ۳۰ درصد و گروه سه کمتر از ۱۰ درصد بودند.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در سال ۲۰۱۵جمعیت سالمندان ایران زیر ۱۰ درصد بود اما پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۵۰، ایران جزو کشورهای با جمعیت سالمند بیش از ۳۰ درصد باشد.