مهم‌ترین مولفه قدرت ایران مردم تربیت یافته با فرهنگ ایثار هستند/ اگر از سرمایه‌های فرهنگی در برابر شبیخون فرهنگی صیانت می‌شد، امروز شاهد بعضی مشکلات نبودیم/ دعوت همگانی برای مشارکت در حرکت تحولی و جهادی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور رئیس جمهور اظهار داشت: از همه شما مردم و مسئولان می‌خواهم که در […]

مهم‌ترین مولفه قدرت ایران مردم تربیت یافته با فرهنگ ایثار هستند/ اگر از سرمایه‌های فرهنگی در برابر شبیخون فرهنگی صیانت می‌شد، امروز شاهد بعضی مشکلات نبودیم/ دعوت همگانی برای مشارکت در حرکت تحولی و جهادی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور

رئیس جمهور اظهار داشت: از همه شما مردم و مسئولان می‌خواهم که در یک حرکت تحولی و یک کار متفاوت و یک کار جهادی برای خدمت به مردم، پیشرفت کشور، ایجاد نشاط اجتماعی، ارتقای مشارکت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی و حاکمیت ارزش‌های الهی بر زندگی مردم در کشور مشارکت کنید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر گفت: سفر ما به اسلامشهر باید زودتر انجام می‌شد، اما این به معنای آن نبود که کار در اینجا متوقف مانده باشد و گام‌های خوبی در اسلامشهر برای رفع مشکلات برداشته شده است.
رئیس جمهور مردم اسلامشهر را مردمانی متدین و وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: شاهد صدق این مدعا ۱۰۰۰ شهید و تعداد زیادی جانباز و ایثارگری هستند که مردم این منطقه تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.
دکتر رئیسی حفظ روحیه ایثارگری و انسجام را از مسائل اصلی اسلامشهر و دیگر مناطق کشور دانست و اظهار داشت: داشته‌های فرهنگی از بزرگترین سرمایه‌های ما هستند که پرچمداران توجه به این سرمایه ائمه محترم جمعه، مسئولین فرهنگی، معلمان، اساتید، موسسات فرهنگی و عموم خانواده‌ها هستند.
رئیس جمهور تصریح کرد: شهدای ما که تربیت یافتگان همین فرهنگ هستند پایه قدرت و اقتدار ما هستند و امروز مسیر اقتدارآفرینی از سوی همین مردم و جوانانی دنبال می‌شود که به تبعیت از فرهنگ ایثار حاضر هستند مسئولیت بپذیرند و خطرپذیرند؛ جوانانی که در مواجهه با دشمن به هیچ عنوان میدان را خالی نمی‌کنند.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه قدرت در نظام و کشور همین جوانان و همین فرهنگ است و دلیل اینکه دشمنان در این ۴۳ سال علیرغم همه توطئه‌ها موفق نشدند، دلیلش حضور مردمی است که اساس حضور آنها در میدان فرهنگ، باورها، اعتقادات، اندیشه و انگیزه مردم است و باید تلاش کرد که این اندیشه و انگیزه همچنان بماند و ارتقا پیدا کند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مقابل هجومی که به فرهنگ، داشته‌های اعتقادی و باورهای ملت ایران وجود دارد باید مرزبانان فرهنگی از داشته‌های فرهنگی ملت مراقبت و صیانت کنند، گفت: این مرزبانان باید هم ترفندهای دشمن را بشناسند و هم در حوزه دفاع و هم در حوزه هجوم تلاش کنند که این داشته‌ها و این سرمایه بزرگ فرهنگی که امروز مورد هجوم است، حفظ شود.

اگر از سرمایه‌های فرهنگی در برابر شبیخون فرهنگی صیانت می‌شد، امروز شاهد بعضی مشکلات نبودیم
دکتر رئیسی با اشاره به تعبیر رهبری معظم انقلاب از این هجوم به تهاجم و شبیه خون فرهنگی، افزود: اگر همان زمان که ایشان هشدار دادند، مرزبانان فرهنگی مراقبت‌های لازم را می‌کردند، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و مراکز علمی و فرهنگی وظیفه بزرگ خود را نسبت به صیانت از فرهنگ، اعتقادات و باورهای جامعه در مقابل هجوم بیگانگان به درستی انجام می‌دادند، امروز شاهد بعضی از مشکلات نبودیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز هم وضع همینطور است، امروز هم هشداری است برای همه که از این اعتقادات، باورها و داشته‌ها و سرمایه عظیم فرهنگی در کشور و در بین اقوام با گویش‌های مختلف صیانت شود.

دوگانه ما، دوگانه دینمداری و کفر، الحاد و سکولاریسم است
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: امروز اشتراک فرهنگی و اساس انسجامی که در میان ملت ما برقرار است، این اشتراکاتی است که کرد و لر و بلوچ و ترک و فارس و عرب و عجم را کنار هم قرار داده تا با هم بسیار مسالمت‌آمیز، با صفا، با صمیمیت و بدون احساس دوگانگی یا چندگانگی زندگی کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دوگانگی هم در جامعه ما وجود داشته باشد، دوگانه کفر و نفاق و الحاد و بی‌دینی و سکولاریسم با متدینین و دینمداران است، خاطرنشان کرد: این دوگانه دوگانه‌ای درست است، نه دوگانه‌‌هایی که می‌خواهند بسازند و شهر را با روستا، سنی را با شیعه، این گویش را با آن گویش مقابل هم قرار دهند. اینها دوگانه‌های غلط و نادرستی است که می‌خواهند در میان ملت ایجاد کنند. آن دوگانه‌ای که درست است، دوگانه صف دشمنان انقلاب اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی است.