سلامت مردم شوخی‌بردار نیست دادستان همدان به شرکت آب و فاضلاب استان اخطار داد حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به ایجاد کانال فاضلاب جداکننده از آب رودخانه‌های درون شهر اقدام کند‌. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، به تازگی استشهادیه بیش از ۱۰۰ خانوار ساکن در کوچه های بهارستان ۹ تا ۱۳، […]

سلامت مردم شوخی‌بردار نیست

دادستان همدان به شرکت آب و فاضلاب استان اخطار داد حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به ایجاد کانال فاضلاب جداکننده از آب رودخانه‌های درون شهر اقدام کند‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، به تازگی استشهادیه بیش از ۱۰۰ خانوار ساکن در کوچه های بهارستان ۹ تا ۱۳، فاز سه شهرک فرهنگیان و نیز خانوارهای حاشیه رودخانه _فاضلاب مبنی بر گله مندی آنان از مشکلات تخلیه فاضلاب در رودخانه، به دست دادستان همدان رسیده است.

اهالی این منطقه که مسکن‌هایشان بین دو رشته از فاضلاب‌های روباز شهر همدان واقع شده نسبت به بی توجهی سال‌های متمادی مسوولان به رفع مشکلاتشان اعتراض دارند.

تخلیه فاضلاب به رودخانه همان و بوی تعفن، وجود سوسک، موش و دیگر جانورهای موزی و به ویژه مشکلات بهداشتی ایجاد شده از طرف دیگر، دست به دست هم داد تا آنان دادشان را به دادستان استان اعلام کنند.

در این باره حسن خانجانی دادستان همدان در اخطاری به شرکت آب و فاضلاب گوشزد کرد: طبق قانون جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها بر عهده آن شرکت است و از آنجا که وارد کردن فاضلاب به رودخانه‌ها بهداشت و سلامت عمومی را تهدید می کند باید هرچه سریعتر برای رفع مشکل به وجود آمده اقدام کند.

وی با بیان اینکه رودخانه‌ها، شریان‌های حیاتی هر شهر هستند که به عنوان انفال باید به وضع موجود و قابل استفاده برای همگان باقی بمانند، عنوان کرد: در اجرای بند ۲ از اصل ۱۵۶ قانونی اساسی و ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری و توجه به بند ۳ ماده ۲ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، اخطار می‌شود؛ هرچه سریعتر و حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به جداسازی فاضلاب کوچه‌ها از رودخانه اقدام کنند.

خانجانی تاکید کرد: همچنین شرکت آب و فاضلاب استان موظف است برای سایر مناطقی که فاضلاب آن‌ها به رودخانه‌های دیگر وارد می شود، کانال‌های فاضلاب جداکننده ایجاد کند.