افزایش سرمایه ۵۲ درصدی «دی» در انتظار تایید سازمان بورس بانک دی در حالی پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۲ درصدی را خردادماه امسال به بانک مرکزی داد که بالاخره بعد از ۵ ماه، مجوز این افزایش سرمایه ازسوی بانک مرکزی صادر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ بانک دی که با نماد «دی» در […]

افزایش سرمایه ۵۲ درصدی «دی» در انتظار تایید سازمان بورس

بانک دی در حالی پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۲ درصدی را خردادماه امسال به بانک مرکزی داد که بالاخره بعد از ۵ ماه، مجوز این افزایش سرمایه ازسوی بانک مرکزی صادر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ بانک دی که با نماد «دی» در فرابورس حضور دارد، در جدیدترین خبر از مجوز بانک مرکزی به برنامه افزایش سرمایه ۵۲ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر داد.

این افزایش سرمایه قرار است از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی طی دو مرحله رخ دهد البته به شرط آنکه سازمان بورس اوراق بهادار با این درخواست موافقت کند.

جزئیات افزایش سرمایه بانک دی

بانک دی پیرو نامه ۲۸ خرداد در خصوص درخواست مجوز افزایش سرمایه از ۱۳.۵ به ۲۰.۵ هزار میلیارد تومان معادل ۵۲ درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، اعلام کرد: بانک مرکزی طرح موضوع افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده بانک با رعایت مفاد قانون تجارت، قانون پولی و بانکی، قانون اصلاح اجرای سیاست های اصل ۴۴ ، دستورالعمل تملک سهام بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و سایر ضوابط و مقررات موضوعه را بلامانع دانست.

موافقت حاضر به منزله بلامانع بودن ثبت افزایش سرمایه بانک نبوده و پس از انجام مراحل افزایش سرمایه، صورتجلسه مربوطه به منظور بررسی باید به این بانک ارائه شود.

رقم جذاب افزایش سرمایه بانک دی

جزئیات این افزایش سرمایه به این شرح است:

سرمایه فعلی: ۱۳۵.۰۰۰ میلیارد ریال

سرمایه پیشنهادی: ۲۰۵.۰۰۰ میلیارد ریال

درصد افزایش سرمایه: ۵۲ درصد

مبلغ افزایش سرمایه در مرحله اول: ۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال

مبلغ افزایش سرمایه در مرحله دوم: ۴۰.۰۰۰ میلیارد تومان

محل تامین افزایش سرمایه: مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

گفتنی است؛ بانک دی با نماد معاملاتی «دی» در بازار دوم فرابورس تهران داد و ستد می شود.

سهام این شرکت در تالار فرابورس در سال ۱۳۹۰ عرضه اولیه شد. این شرکت در فرابورس ۱۳۵ میلیارد برگه سهم دارد و ارزش بازار آن بیش از ۱۴ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان است.