کره شمالی که از توسعه ماهواره شناسایی خود خبر داده بود،در همین راستا به تازگی تصاویری سیاه و سفید از شهر سئول، پایتخت کره جنوبی، منتشر کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، چند روز گذشته بود که خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد، اداره ملی توسعه هوافضای پیونگ یانگ (NADA) یک آزمایش مهم در […]

کره شمالی که از توسعه ماهواره شناسایی خود خبر داده بود،در همین راستا به تازگی تصاویری سیاه و سفید از شهر سئول، پایتخت کره جنوبی، منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، چند روز گذشته بود که خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد، اداره ملی توسعه هوافضای پیونگ یانگ (NADA) یک آزمایش مهم در خصوص پرتاب ماهواره جاسوسی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهائه» در شمال غربی این کشور انجام داده است.

این آزمایش به منظور ارزیابی توانایی در تصویربرداری ماهواره‌ای، انتقال داده و سیستم‌های کنترل صورت گرفته است و در همین ارتباط یک موشک حامل ماهواره شامل تعدادی دوربین، فرستنده و گیرنده تصاویر و یک دستگاه کنترل و یک باتری ذخیره ساز در زاویه بالای ۵۰۰ کیلومتر شلیک شده است.

طبق اعلام این گزارش که توسط خبرگزاری کره شمالی منتشر شده در این آزمایش شاخص‌های فنی مهم همانند فناوری عملکرد دوربین در محیط فضا، پردازش داده‌ها و توانایی انتقال دستگاه‌های ارتباطی، دقت ردیابی و کنترل سیستم زمینی را با موفقیت تست شده است.

با این حال و در همین ارتباط دو کشور کره شمالی و جنوبی تصاویری ماهواره‌ای از پایتخت‌های هم به منظور نشان دادن قدرت به یکدیگر منتشر کردند.

ابتدا کره شمالی تصاویری سیاه و سفید از شهر سئول و با استفاده از آنچه مدعی شده که توسط یک ماهواره جاسوسی نظامی گرفته شده است، منتشر کرد. اما بعد از آن کره جنوبی نیز دست به کار شد و روز گذشته تصویر رنگی ماهواره‌ای از شهر پیونگ یانگ را منتشر کرد.

عکس رنگی که کره جنوبی منتشر کرده است میدان کیم ایل سونگ در پایتخت کره شمالی و امکانات اطراف آن از جمله موزه تاریخ، موزه هنر و یک فروشگاه را نشان می‌دهد.

در مقابل عکس‌های سیاه و سفید کره شمالی که روز دوشنبه منتشر شد پل‌های روی رودخانه هان [در سئول] و بندری در شهر غربی اینچئون کره جنوبی را نشان می‌داد.

کره شمالی

خبرگزاری مرکزی کره شمالی، درباره دوربین نصب شده بر روی ماهواره ساخته شده اعلام کرده است که این دوربین به منظور مورد شناسایی قرار دادن اهداف نظامی دارای وضوح ۲۰ متر به کار می‌رود و این آزمایش نیز «برای ارزیابی قابلیت‌های عکاسی ماهواره‌ای و سیستم انتقال داده و سیستم کنترل زمینی» انجام شده است.

با این حال خبرگزاری کره شمالی این آزمایش را دروازه ورود به فاز نهایی پرتاب یک ماهواره شناسایی خوانده که تا ماه آوریل ۲۰۲۳ تکمیل می‌شود.