مدیر حوزه های علمیه گفت: به واسطه فعالیت های فرهنگی و شیوه تعامل مطلوب می توان تهدید در زندان را به یک فرصت بزرگ و نیرو سازی در کشور تبدیل کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت الله اعرافی در دیدار مسئولان سازمان زندان‌های کشور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در […]

مدیر حوزه های علمیه گفت: به واسطه فعالیت های فرهنگی و شیوه تعامل مطلوب می توان تهدید در زندان را به یک فرصت بزرگ و نیرو سازی در کشور تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت الله اعرافی در دیدار مسئولان سازمان زندان‌های کشور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با تقدیر از خدمات عوامل زندان های کشور و با ابراز امیدواری بر اینکه در آینده به نقطه ای برسیم که کمترین زندانی را داشته باشیم گفت: باید در ارتقای فرهنگی کشور به قشری که مستعد خدمت هستند توجه شود.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه گفت: در امر زندان‌بانی مطالعه تحقیق و پژوهش نیاز است و در این عرصه هرچه فعالیت‌ها مستند و متکی بر فکر باشد به خوبی محقق خواهد شد، لذا نیازمند است مطالعه درست و دقیق در انجام کارها صورت بپذیرد و کارها همراه با پشتوانه دقیق فکری معرفتی و مطالعاتی مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: پایانامه ها، مجلات و نشریات حوزه و رشته های جدیدی که تناسبی با کار زندان بانی دارد می تواند پشتیبانی محتوایی باشد و در این راستا از همه مهمتر تربیت کادر و منابع انسانی است که بتواند در فضای زندان تاثیرات عمیقی بگذارد و این کار مهمی است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: باید از عناصر فردی تاثیرگذار که دارای معلومات لازم و ویژگی های شخصیتی هستند بهره گرفت و دانست کسی که می خواهد موثر در عرصه فرهنگی باشد نیازمند هنر بسزایی است تا بتواند نقش موثری در تسخیر روح مخاطب داشته باشد.

آیت الله اعرافی گفت: برای انتقال پیام حق، عناصر فرهنگی باید هنرهای لازم را داشته و مسلح به شیوه های هنری متعدد و ابزاری علمی اخلاقی در تعلیم باشند.

وی خطاب به مسئولان سازمان زندانها که به واسطه فعالیت های فرهنگی و شیوه تعامل مطلوب می توان تهدید در زندان را به یک فرصت بزرگ و نیرو سازی در کشور تبدیل کرد و این امر باید کار مهم شما باشد، خاطرنشان ساخت: در بحث خانواده‌های زندانیان هرچه باید از بعد اقتصادی، معنوی، روحی و نرم افزاری، توجه ببیشتر شود. این امر انسانی و امر بزرگی برای کشور است و هرچه قدر هم تعامل صورت بپذیرد بجا و جای کار دارد.

عضو خبرگان رهبری گفت: سعی کنیم بهترین وضعیت از بُعد شاخص های جهانی داشته باشیم البته به این شکل نیز می باشد، لذا باید بهترین الگو اسلامی را نیز داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: در تعامل و همکاری با حوزه های علمیه اگر به این سه نکته شکل گیری دبیرخانه و انعقاد تفاهم نامه و برنامه مشترک چند ساله توجه داشته باشیم به نتیجه خواهیم رسید در غیر این صورت تلاشها موثر واقع نخواهد شد و تنها در حد حرف زدن خواهد بود