۵۹۱ طرح در کردستان آماده کلنگ‌زنی است استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۵۹۱ طرح آماده کلنگ‌زنی در کردستان داریم، گفت: هیچ پروژه‌ای پیش از تکمیل نهایی در رده پروژه‌های قابل افتتاح قرار نخواهد گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان […]

۵۹۱ طرح در کردستان آماده کلنگ‌زنی است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۵۹۱ طرح آماده کلنگ‌زنی در کردستان داریم، گفت: هیچ پروژه‌ای پیش از تکمیل نهایی در رده پروژه‌های قابل افتتاح قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: اگر در نظام اسلامی کارگزاری مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد و فردی برای جایگاه مدیریت انتخاب می‌شود، می‌بایست شهدا را به عنوان معیار حرکت خود در نظر گرفته و به آنان تأسی داشته باشد.
 
وی سفر ریاست جمهوری به کردستان را سفری پر خیر و برکت توصیف کرد و گفت: در این سفر سعی شد تا با اتخاذ رویکرد مؤثر بر مبنای تحلیل سفرهای دیگر استانی و تجارب موجود، ظرفیت‌های مناسبی را برای استان فراهم کرده و به سهولت از این اتفاق گذر نکنیم.
 
استاندار کردستان با ذکر اینکه سهم اعتبارات سفر به استان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور بیشتر و قابل توجه‌تر است، تصریح کرد: ۱۸۹ مصوبه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف، مجموعه‌های غیردولتی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اعتباری بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان تصویب شده است که در بحث تأمین زیرساخت‌ها، تکمیل راه‌های استان، اتمام راه آهن، تکمیل سدهای استان، اجرای شبکه‌های انتقال، پایاب سدها، حوزه کشاورزی، عمران شهری و عمران روستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و سایر حوزه‌های اولویت‌دار استان پروژه‌هایی تعریف شده است.
 
وی تکمیل سدهای استان را مهم‌ترین پروژه در زمینه آبی با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفت: در زمینه کشاورزی نیز تکمیل شبکه آبیاری فرعی رودخانه‌های مرزی‌، توسعه سیستم آبیاری، آبخیزداری، مجتمع گلخانه‌ای و… مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.
 
زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش نیز طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تجهیز سالن‌ها و اماکن ورزشی، توسعه مراکز آموزشی و دانشگاهی، تجهیز پایانه‌های مرزی‌، ساخت بیش از یک هزار مسکن برای اقشار کم درآمد و ۲۸۷ طرح تولیدی و خدماتی و سرمایه‌گذاری تسهیلاتی، طرح اسب آهنین، طرح لاستیک، طرح فولاد زاگرس، طرح پسماند استان، طرح تایر رازی و راه‌اندازی شرکت هواپیمایی بومی از جمله طرح‌های شاخص تصویب شده در استان است.
 
وی با اعلام اینکه جلسات و پیگیری‌های لازم جهت برقراری پروازهای روزانه در استان برگزاری شده است، خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی شرکت هواپیمایی بومی می‌توان امکان استقرار پروازهای تهران سنندج و سلیمانیه سنندج را در استان فعال کرد.

 
استاندار کردستان با تأکید بر الزام واریز درصدی از درآمد معادن به صندوق توسعه، گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ تنها ۷ و نیم میلیارد تومان درآمد معادن به استان عودت داده شد که از رئیس جمهور درخواست شده است که  15 درصد سهم معادن به استان بازگردانده شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان