انگلیس ۵ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد دولت انگلیس در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران وضع کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، و به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه انگلیس تحریم‌های […]

انگلیس ۵ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد

دولت انگلیس در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران وضع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، و به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه انگلیس تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات ایران از جمله احمد فاضلیان معاون دادستان کل کشور اعلام کرد. 

وزارت خارجه بریتانیا مدعی شده است این تحریم‌ها در کنار تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا نشاندهنده یکپارچگی جامعه بین‌الملل در محکوم کردن اقدامات حقوق بشری ایران است که اعمال می‌شوند.

وزارت خارجه بریتانیا همچنین به اعدام علیرضا  اکبری جاسوس انگلیسی هم اشاره کرده و گفته که تحریم احمد فاضلیان معاون دادستان کل کشور ایران به دلیل نقش او در اعدام اکبری است.

علاوه بر معاون دادستان کل کشور، نام‌ها سالار آبنوش، معاون سابق عملیات بسیج، کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، حسین نجات، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه و قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا به چشم می‌خورد.

بریتانیا همچنین بنیاد تعاون بسیج و نیروی مقاومت بسیج را تحریم کرده است. 

عصبانیت وزیر خارجه انگلیس از اعدام علیرضا اکبری

قوه قضاییه ایران هفته گذشته اعلام کرد که  حکم علیرضا اکبری، فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی ـ انگلیسی که به‌اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به‌ازای دریافت دستمزد به‌مبالغ ۱٫۸۰۵٫۰۰۰ یورو، ۲۶۵٫۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰٫۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.