به رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در سال زراعی آینده دست می‌یابیم وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد؛ در سال زراعی آینده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تداوم اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و اهتمام تمامی بخش‌ها و بهره‌برداران، رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در کشور بدست آید. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به […]

به رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در سال زراعی آینده دست می‌یابیم

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد؛ در سال زراعی آینده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تداوم اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و اهتمام تمامی بخش‌ها و بهره‌برداران، رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در کشور بدست آید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز صبح در نشستی با حضور تنی چند از معاونان و مسوولان این وزارتخانه و نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: از ۱۵ شهریور کشت پاییزه به ویژه گندم آغاز می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سومین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها کمک خواهد کرد و ۴۰۰ هزار کشاورز ایرانی نیز در دیمزارها مورد حمایت ما قرار می‌گیرد.
وی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور را بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: ما باید تناوب کشت را به جای آیش جایگزین و آن را در سیاست‌های زراعی کشور دنبال کنیم.
ساداتی‌نژاد با بیان این که سه میلیون هکتار از اراضی زراعی کشور در حال آیش است، اظهار داشت: ما باید به سمت کشت حبوبات در این اراضی برویم.
وی گفت: مجموع اراضی دیم در ۱۱ استان کشور ۸۰ درصد کل سطح دیم را تشکیل می‌دهد و استان‌های کردستان ۱۴.۶ درصد و خراسان رضوی ۱۲.۳ درصد اراضی دیم را به خود اختصاص داده‌اند.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما باید ریسک کشت در دیمزارها را بپذیریم و به دنبال روش‌ها و فناوری‌های نو مانند باران مصنوعی، پیش‌بینی‌ها و ترویج و استفاده از تجربیات دنیا برای موفقیت در این زمینه باشیم.
وی در این نشست با اشاره به همکاری بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی ظرف ۴۰ سال اخیر درخشان‌ترین دوره‌اش را در پرداخت پول و تسهیلات به بخش کشاورزی در سال جاری داشته است و امیدواریم این همکاری با قوت ادامه پیدا کند.