“پویش نذر کاشت درخت در ماه مُحرم”، به یاد شهدای کربلا و با هدف توسعه پوشش گیاهی در استان اصفهان آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رییس اداره جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان(مُجری پویش) روز سه‌شنبه در این پیوند گفت: از آنجا که فصل جاری، زمان کشت درخت نیست، […]

“پویش نذر کاشت درخت در ماه مُحرم”، به یاد شهدای کربلا و با هدف توسعه پوشش گیاهی در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رییس اداره جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان(مُجری پویش) روز سه‌شنبه در این پیوند گفت: از آنجا که فصل جاری، زمان کشت درخت نیست، افراد دارای نذر باید آذر امسال برای دریافت بذر یا اسفند برای دریافت نهال به این اداره کل مراجعه کنند.

،رضا شفیعی با اشاره به رایگان بودن ارائه بذر و نهال گفت: سنجد، اقاقیا، ارغوان، بادام اسکوپاریا و کاج از جمله گیاهان مقاوم به شرایط کم‌آبی و خشکسالی استان، در اختیار متقاضیان در این پویش قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: غیر از پویش مذکور، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با هدف گسترش فضای سبز و پوشش گیاهی از ۲ سال پیش آغاز شده است و سهم استان اصفهان در این طرح ۲۰ میلیون اصله درخت و نهال خواهد بود.

گفتنی است، استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی شامل می‌شود که از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(۳۲ درصد) در برگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی(۳۵ گونه درختی ودرختچه‌ای) دارد.