مجلس سنای آمریکا با ۸۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف، طرحی را تصویب کرد که به‌صورت موقت از تعطیلی دولت این کشور به‌مدت ۴۵ روز جلوگیری می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، بعد از مجلس نمایندگان آمریکا، قانونگذاران مجلس سنای این کشور نیز طرح موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت را […]

مجلس سنای آمریکا با ۸۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف، طرحی را تصویب کرد که به‌صورت موقت از تعطیلی دولت این کشور به‌مدت ۴۵ روز جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، بعد از مجلس نمایندگان آمریکا، قانونگذاران مجلس سنای این کشور نیز طرح موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت را تصویب کردند تا کاخ سفید «جو بایدن» فعلا برای یک ماه و نیم از خطر بگریزد.

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه بر سر طرحی رأی‌گیری کردند که بودجه موقتی را به‌مدت ۴۵ روز در اختیار دولت این کشور قرار می‌دهد تا با آن ادارات و سازمان‌های دولتی را باز نگاه دارد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، در حالی که کمتر از ۴ ساعت به تعطیلی دولت آمریکا باقیمانده بود، قانونگذاران مجلس سنا با ۸۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف، این طرح موقت کمک مالی را تصویب کردند.

با این حال تعطیلی بخشی از دولت فدرال آمریکا در صورتی که کنگره قبل به توافقی بر سر بودجه سال جدید نرسد، ممکن است از اول اکتبر آغاز شود. این امر به دلیل اختلاف نظر بین دولت و قانونگذاران آمریکایی در مورد حجم و اقلام بودجه با مشکل مواجه شده است.

طبق گزارش‌ها، کاخ سفید جمهوری‌خواهان را به امتناع از همکاری متهم کرده و اقلیت جمهوری‌خواه در سنا و اکثریت مجلس نمایندگان با اقدامات مقامات دولت از جمله در حل بحران مرزی موافق نیستند.

یکی دیگر از موانع تصویب بودجه آمریکا، گنجاندن کمک مالی برای اوکراین است. چندین نماینده کنگره تاکید دارند تا زمانی که بودجه شامل تخصیص مبلغی برای رژیم کی‌یف باشد، به تصویب آن رای منفی خواهند داد.