معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان، گفت: تمامی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد سفرهای نوروزی، زمینه‌های لازم را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، شهرام ملکی روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز۱۴۰۱، اظهار داشت: […]

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان، گفت: تمامی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد سفرهای نوروزی، زمینه‌های لازم را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، شهرام ملکی روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز۱۴۰۱، اظهار داشت: ستاندار کردستان در اولین جلسه ستاد نوروزی استان، تاکید ویژه‌ای بر ماندگاری و جلب رضایت مسافران و گردشگران در ایام نوروز داشتند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان، افزود:ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان در قالب کمیته‌های حمل و نقل – امداد و نجات – انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری – هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها – اسکان و رفاه – نظارت و تنظیم بازار – ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات – خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست، برنامه‌ریزی و آمار – اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی سازماندهی شده‌اند.

او عنوان کرد: دستگاه‌‌های مختلف عضو این ستاد تا پایان تعطیلات نوروزی به ریاست استاندار و به دبیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

ملکی بیان داشت:برگزاری جلسات متعدد و ارائه نظرات، پیشنهادات و ایده‌های نو از سوی نماینده‌ کمیته‌های ستاد می‌تواند در خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در استان موثر باشد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان یادآور شد:افزایش ضریب امنیت گردشگران، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، زیباسازی مبلمان شهری، تقویت امدادرسانی، نظارت بر بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و… جزو اولویت‌های این ستاد در ایام تعطیلات نوروزی است.»

و بر راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ویژه نوروز در استان تاکید کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها علاوه بر این که پشتوانه‌ای برای صنعتگران در حوزه صنایع دستی است، می‌تواند زمینه ای برای معرفی ظرفیت‌های بومی استان باشد.

ملکی اظهار داشت: تمام شهرهای استان ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارند که باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بهره برد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان، عنوان کرد:امیدواریم با همکاری و تعامل مناسب مابین دستگاه‌های عضو کمیته این ستاد، بتوانیم با ارائه خدمات مناسب شاهد رضایت‌مندی مسافران نوروزی به استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، خدمات‌دهی مطلوب و کسب رضایت مسافران و گردشگران به استان را از اهداف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان عنوان کرد.

یعقوب گویلیان ، در این جلسه، اظهار داشت: کشور دو سال متوالی درگیر شیوع ویروس کرونا بوده است، لذا امیدواریم در نوروز ۱۴۰۱ شاهد حضور مسافران و گردشگرانی از داخل و خارج از کشور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، به ضرورت برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر در ایام نوروز تاکید کرد و گفت:باید در هر شرایطی آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران و گردشگران را به استان داشته باشیم.

اوعنوان کرد: کمیته خدمات اسکان و رفاه مسافران، به منظور بهسازی، آماده‌سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران بر عهده این اداره‌کل قرار گرفت که امیدواریم نقطه قوتی برای تاسیسات گردشگری به منظور اسکان مسافران باشد.

گویلیان افزود: خوشبختانه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حوزه گردشگری استان و تولید محتوای آن به مناسبت‌ترین شیوه عمل کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: سعی داریم با بهره‌برداری از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی، نوروز امسال اطلاعات کاملی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز گردشگران ارائه کنیم.

او بیان کرد: این اداره‌کل آمادگی برپایی بازارچه و نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی را در شهرهای مختلف استان از جمله سنندج، مریوان، سقز و بانه دارد.

گویلیان بر لزوم توجه به مبلمان و خدمات شهری برای استقبال از مسافران و ایجاد فضای مناسب شهری در تعطیلات نوروز تاکید کرد و افزود: انتظار می رود در راستای کاهش مشکلات ترافیکی و رفاه حال مسافرین نوروزی از ظرفیت حیاط‌های مدارس استان به عنوان پارکینگ استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت: برنامه‌های نوروزگاه نوروز ۱۴۰۱ استان با تمرکز بر بناهای تاریخی انجام خواهد شد.

او یادآور شد: در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات بهتر به مهمانان و گردشگران در سطح استان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی کوتاه‌مدت کرده‌ایم.

گویلیان عنوان کرد: خوشبختانه استان کردستان توانست با همکاری بخش خصوصی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران حضوری فعال و پررنگ داشته باشد و مورد بازدید و تکریم مسئولان کشوری، استانی و هزاران بازدیدکننده دیگر قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت:امیدواریم با هم‌افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کمیته، زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را بیش‌از‌پیش فراهم کنیم.

نائب رئیس هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان، خواستار نظارت و برخورد قاطع نیروی انتظامی واداره نظارت براماکن عمومی با فعالیت خانه مسافرهای غیر مجاز در سطح استان شد.

مصطفی هدایت‌مظهری، اظهار داشت: توسعه گردشگری بدون ایجاد امنیت و آسایش خاطر در گردشگران و مردم محقق نخواهد شد و لازم است برای حفظ سلامت و رضایت خاطر مردم با هر واحد اقامتی و پذیرایی غیر مجاز در استان برابر قانون برخورد شود.

نائب رئیس هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان، از عدم افزایش قیمت هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان برای نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار نفر در یک شب می‌تواند به مسافران و گردشگران نوروزی در استان در فضایی کاملا ایمن خدمات مناسبی ارائه دهد.

او یادآور شد: جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و برای میزبانی از گردشگران نوروزی، پنج هزار کتابچه راهنمای گردشگری را توزیع و بنا دارد در ایام نوروز نیر پنج هزار نسخه دیگر نیز در اختیار مسافران قرار دهد.

گفتنی است در این جلسه، نماینده کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان، نظرات و پیشنهادات خود را برای خدمات‌دهی بهتر به مسافرین نوروزی بیان کردند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان