رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه در ۲۲ نقطه کشور ستاد‌های بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل و حوادث در حال خدمات رسانی هستند، گفت: تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده به ‌بانک‌ها‌ ابلاغ شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور در سفر به شهرستان‌های […]

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه در ۲۲ نقطه کشور ستاد‌های بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل و حوادث در حال خدمات رسانی هستند، گفت: تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده به ‌بانک‌ها‌ ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور در سفر به شهرستان‌های لامرد و مُهر، کلید ۷۱ واحد مسکونی بازسازی شده را به سیل‌زدگان این شهرستان‌ها اهدا کرد و در نشست جمع بندی سفر به شهرستان لامرد اظهار داشت: ستاد‌های بازسازی در سطح کشور از چشم و دید مسئولان پنهان نیست و این مناطق مورد غفلت قرار نگرفته و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در ستاد‌های بازسازی صورت می‌گیرد به دولت منعکس می‌گردد و برآورد خسارت‌ها به صورتی دقیق انجام شده است.

وی تصریح کرد: دولت هم در این زمینه همکاری‌های بسیار مطلوبی داشته و اعتبارات تمامی مصوبات را تامین کرده که آخرین مورد آن مربوط به زلزله خوی بوده که تسهیلات بازسازی به تمامی بانک‌های عامل در این شهرستان ابلاغ شده و وام‌های بلاعوض هم با توجه به وضعیت درآمدی کشور تامین و تخصیص داده خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: وام‌های مسکن در منطقه لامرد و مُهر هم به بانک‌ها ابلاغ شده و اکثرا به مردم پرداخت شده است، و وام‌های بلاعوض‌ نیز ۶۰ درصد توسط دولت تخصیص داده شده و باقی دیگر تا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

نیکزاد با بیان اینکه در کشور ما در حوادثی که اتفاق می‌افتد از رئیس جمهور تا معاونین و همه مسئولان ذیربط با حساسیت تمام ورود می‌کنند اضافه کرد: در همه حوادث دولت و مجلس در کنار مردم هستند و افرادی که منزل آن‌ها در حوادث سیل و زلزله دچار آسیب می‌شود احساس تنهایی نمی‌کنند.