به گزارش پایگاه خبری شهید یاران مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، درباره ریزش ساختمان در خیابان جی اصفهان گفت: متاسفانه مالک بدون وجود سازه نگهبان اقدام به گودبرداری غیر اصولی کرده و ساختمان ۲ طبقه‌ای که متعلق به خود این فرد بود، دچار ریزش شد و ۳ مصدوم و یک کشته به جای گذاشت. منصور […]

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، درباره ریزش ساختمان در خیابان جی اصفهان گفت: متاسفانه مالک بدون وجود سازه نگهبان اقدام به گودبرداری غیر اصولی کرده و ساختمان ۲ طبقه‌ای که متعلق به خود این فرد بود، دچار ریزش شد و ۳ مصدوم و یک کشته به جای گذاشت.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با اشاره به ریزش ساختمان در خیابان جی اصفهان اظهار کرد: روز ۲۲ تیرماه گزارشی رسید که در خیابان جی اصفهان یک ساختمان ۲ طبقه به علت گودبرداری غیراصولی در زمین مجاور آن دچار ریزش شده که به محض اعلام گزارش تیم‌های امدادی، آتش‌نشانی و اورژانس به محل اعزام و نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام کردند.
وی افزود: در این حادثه ۲ نفر مصدوم شدند که بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافتند و متاسفانه یک دختر جوان در اثر ریزش آوار جان باخت.
وی در ارتباط با علت ریزش این ساختمان خاطرنشان کرد: مالک این ساختمان در مجاور ملکش صاحب یک قطعه زمین بوده و در این زمین اقدام به گودبرداری غیر اصولی کرده است؛ اگرچه مالک زمین مجوزهای لازم برای گودبرداری را دریافت کرده بود اما عدم پیش‌بینی سازه نگهبان و گودبرداری غیر اصولی منجر به این حادثه شد.
وی ادامه داد: طبق مقررات ملی ساختمان، هرگونه گودبرداری باید مطابق دستورالعمل‌های ایمنی انجام شده و سازه نگهبان داشته باشد. متاسفانه مالک بدون وجود سازه نگهبان اقدام به گودبرداری غیر اصولی کرده و ساختمان ۲ طبقه‌ای که متعلق به خود این فرد بود، دچار ریزش شد و ۳ مصدوم و یک کشته به جای گذاشت.
شیشه‌فروش تصریح کرد: پرونده این اتفاق در اختیار تیم‌های فنی نظام مهندسی و شهرداری قرار گرفته و در حال بررسی است تا با متخلفین برخورد قاطعی صورت بگیرد.