استاندار فارس گفت: دسترسی به حرم احمد بن موسی (ع) و شهرک گلستان و صدرا از طریق خط مترو پیش بینی شود که البته قرارگاه خاتم الانبیاء این قول را تا کلنگ‌زنی به سمت حرم هم در آینده‌ای نزدیک آغاز کند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس محمدهادی ایمانیه […]

استاندار فارس گفت: دسترسی به حرم احمد بن موسی (ع) و شهرک گلستان و صدرا از طریق خط مترو پیش بینی شود که البته قرارگاه خاتم الانبیاء این قول را تا کلنگ‌زنی به سمت حرم هم در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس محمدهادی ایمانیه در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط دو مترو ضمن تقدیر از فعالان عرصه حمل و نقل، گفت: مردم ساکن کلانشهر شیراز همیشه جزو انسان‌های فهیم و بامعرفت هستند و مطالبه آن‌ها متناسب با مولفه هایی، چون شهر پایتخت فرهنگی، ادبی، زیبایی، محیط زیست و … است.

او با بیان اینکه حرکاتی، چون تلاش مجدانه برای بهره برداری از خطوط مترو نشان از روحیه جهاد و سازندگی دارد، گفت: البته نباید تنها به دو خط اکتفا کرد و توقع ما این است که دسترسی به حرم احمد بن موسی (ع) و شهرک گلستان و صدرا هم از طریق خط مترو پیش بینی شود که البته قرارگاه خاتم الانبیاء این قول را تا کلنگ زنی به سمت حرم شاهچراغ (ع) هم در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.

سازمان حمل و نقل ریلی به دو سازمان تفکیک شود
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم با اشاره به تأثیرات بسیار خوب حوزه حمل‌ونقل گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا دارم اگر منابعی که ما و شما می‌دانیم به این خط تزریق شود، براساس پیش بینی ۳۰ ماهه که برای ساخت این پروژه شده است عدد دست یافتنی است و این اتفاق یقینا رخ خواهد داد.

مهدی طاهری با بیان اینکه از شهردار شیراز درخواست دارم تا سازمان حمل‌ونقل ریلی به دو سازمان تفکیک شود، گفت: تفکیک این دو سازمان باید انجام شود تا یک سازمان برای اجرا و یک سازمان برای بهره‌برداری باشد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء کشور (ص) در آیین اغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط ۲ قطار شهری شیراز از میدان آزادی تا میئدان کلبه و فضیلت با اعتبار ۶۲هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال با اشاره به خطوط مترو در شهر شیراز گفت: محور توسعه شرقی و غربی مواصلاتی درون شهری شیراز حدود ۹ محور مواصلاتی مناسب وجود دارد، اما در مسیر محور‌های شمال به جنوب طول محور کمتر از محور‌های شرقی و غربی است.

اسدالله حاجی زمانی با اشاره به خط دو مترو یک محور شمالی – جنوبی است گفت: فاز دو خط دو مترو به نقاط گردشگری شهر شیراز ادامه دارد از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و با تصمیمی که گرفته شده است محوز شمالی و جنوبی کمک بسیار موثری به ترافیک و حمل و نقل درون شهری شیراز خواهد داشت.

به گفته او، رینگ خط دو مترو کمک شایانی به جابجایی مسافر خواهد داشت چرا که به دلیل اتصال خط یک مترو به خط دو مترو در یک مسیر ۴۰ کیلومتری جابجایی مسافر را پوشش می‌دهد.

حاج زمانی اظهار امیدواری کرد: خط ۲ مترو شیراز با تامین منابع مالی و توانایی شهردار شیراز برای راه‌های تامین منابع مالی شاهد بهره برداری در مدت زمان ۳۰ماه باشیم.

او همچنین اشاره‌ای به فعالیت‌های مجموعه قرارگاه خاتم انبیا در بخش مختلف کشور در طول ۳۳سال گذشته گفت: تا کنون این قرار گاه ساخت ۳۸ کیلومتر خطوط مترو در ۱۰ کلان شهر کشوررا در قالب ۱۵ خط را برعهده داشته است همچنین مسئولیت ساخت خط دو مترو را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: همانگونه که مردم شیراز به درستی بار‌ها اعلام کردند اکثر مسیر‌های شهر شیراز شرقی و غربی هستند و ما در مسیر‌های شمال به جنوب در شیراز دچار فقر حرکتی هستیم و خط دوم از این نظر بسیار حایز اهمیت است.

یقطین گفت: به همین دلیل برای اجرای خط دوم از میانرود تا آزادی ۱۰ کیلومتر مسیر را تاکنون طی کردیم، اما چون ایستگاه میدان امام‌حسین (ع) تقاطع است نیاز بود قسمت‌های شرق شهر به ویژه قسمت‌های گردشگری حافظیه و سعدیه هم به خط یک وصل شوند، پس تصمیم گرفتیم ادامه خط دو مترو به سمت سعدی را هم شروع کنیم.

او گفت: اما در کنار آن ایستگاه فضیلت هم که در برنامه نبود به این بخش از مترو اضافه شد که میتواند برای ورودی شیراز از خرامه و مردم سعدی نیز از طریق تونل سعدی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی گفت: این بخش از خط ۲ دارای ۵ ایستگاه شامل ایستگاه آزادی، میدان قائم، حافظیه، کلبه سعدی و فضیلت است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: با بهره برداری از پروژه‌های قطارشهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فرآیند حمل و نقل تسهیل شده و این امر نقش موثری در هوای پاک دارند.

علی اکبر سلطانی با تبریک فرارسیدن روز حمل و نقل از تلاش شهرداری و حمایت‌های شورای اسلامی شهرشیراز در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد وگفت: فاز دوم مترو از میدان آزادی آغاز شده و تا ایستگاه فضیلت ادامه می‌یابد و امیدواریم در مدت باقیمانده از شورای ششم تونل این مسیر به پایان رسید