پس انتشار خبرها مبنی بر نفوذ هکرها به یک نرم‌افزار انتقال داده و درز اطلاعاتی در چندین آژانس فدرال آمریکا، اکنون مقام‌های لوئیزیانا و اورگان می‌گویند اطلاعات شناسایی بیش از سه میلیون ساکن این ایالت‌ها در دسترس هکرها بوده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه خبری «سی‌ان‌ان‌»، در پی نفوذ هکرها به […]

پس انتشار خبرها مبنی بر نفوذ هکرها به یک نرم‌افزار انتقال داده و درز اطلاعاتی در چندین آژانس فدرال آمریکا، اکنون مقام‌های لوئیزیانا و اورگان می‌گویند اطلاعات شناسایی بیش از سه میلیون ساکن این ایالت‌ها در دسترس هکرها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه خبری «سی‌ان‌ان‌»، در پی نفوذ هکرها به نرم افزار انتقال داده «موو ایت» (MOVEit)، از روز پنجشنبه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به ویژه در آمریکا و انگلیس از امکان نشت اطلاعاتی مشتریان خود خبر داده‌اند.

وزارت انرژی آمریکا، اداره امور پرسنلی ایالت متحده (OPM)، دفاتر مربوط به ثبت مالکیت خودروها و گواهینامه‌های رانندگی در ۲ ایالت اورگان و لوئیزیانا نیز در مقابل این حمله گسترده سایبری ایمن نبوده‌اند.

کیسی تینگل یک مقام ارشد در دفتر فرمانداری لوئیزیانا روز جمعه به وقت محلی گفت: بر اثر این نفوذ اطلاعاتی که شرکت‌های خودورویی این دو ایالت را تحت تاثیر قرار داد، اطلاعات مربوط به گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی ایالتی سه میلیون و ۵۰۰ هزار ساکن اورگان و لوئیزیانا در دسترس هکرها قرار گرفته است.

به گفته وی، حدود ۶ میلیون داده افشا شده است که لزوما به معنای تعداد اشخاص در معرض تهدید نیست زیرا برخی مشخصات افراد هم برای گواهینامه رانندگی و هم مالکیت خودرو ثبت شده‌اند.

بنابر این گزارش، داده‌های افشا شده در اورگان و لوئیزیانا ممکن است شماره‌های تامین اجتماعی افراد را – که همان شماره شناسایی ملی در آمریکا است – نیز شامل شود.

دفتر جان بل ادواردز فرماندار لوئیزیانا در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر فروش یا انتشار داده‌های به سرقت رفته وجود ندارد و هکرها با مقام‌های دولتی نیز تماس نگرفته‌اند.

تحلیلگران می‌گویند احتمال زیادی وجود دارد که در هفته‌های آینده بر شمار قربانیان این نفوذ افزوده شود. آن‌ها بر این باورند که هکرها ممکن است با استفاده از همین روش صدها سازمان در سراسر جهان را در هفته‌های اخیر مورد حمله قرار داده باشند.

این گزارش ادامه می‌دهد: شرکت خدمات مالی «ای او ان» (Aon) که یک موسسه بزرگ چند ملیتی که دفتر مرکزی آن در انگلیس قرار دارد نیز بعد از ظهر روز جمعه تایید کرد داده‌های مربوط به تعدادی از مشتریان آن توسط هکرها در جریان نفوذ به موو ایت در دسترس هکرها بوده است.

در این میان گزارش شده است اطلاعات شرکت‌های بزرگ دیگری از جمله شبکه تلویزیونی عمومی انگلیس (بی‌بی‌سی) و یک شرکت هواپیمایی انگلیسی (بریتیش ایرویز) و همچنین برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه «جورجیا» در آمریکا نیز در این نفوذ در دسترس بوده است.

نرم افزار موو ایت به طور گسترده توسط سازمان‌ها در سراسر جهان برای به اشتراک گذاری داده‌های حساس استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، گروه هکری روس زبان «کلوب» (Clop) که به درخواست باج‌های چند میلیون دلاری شهرت دارد، مسئولیت این حمله سایبری را برعهده‌ گرفته است.

سخنگوی وزارت انرژی ایالات متحده روز جمعه به وقت محلی از دریافت ۲ مورد باج‌خواهی از سوی این گروه هکری در بخش‌های تأسیسات زباله هسته‌ای و تأسیسات آموزشی علمی خبر داد. پیشتر گزارش شده بود به جز این دو بخش، چندین مرکز و کارخانه وابسته به وزارت انرژی آمریکا نیز در این حمله آسیب پذیر بوده‌اند.