تارنمای موسسه افکارسنجی گالوپ امروز با انتشار جدیدترین یافته های نظرسنجی میزان محبوبیت قدرتهای جهانی خبر داد که در حالیکه آلمان کماکان محبوبترین قدرت جهانی است، میزان محبوبیت بین المللی آمریکا در دومین سال زمامداری جو بایدن کاهش یافت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس نتایج این نظرسنجی که در سال ۲۰۲۲ و […]

تارنمای موسسه افکارسنجی گالوپ امروز با انتشار جدیدترین یافته های نظرسنجی میزان محبوبیت قدرتهای جهانی خبر داد که در حالیکه آلمان کماکان محبوبترین قدرت جهانی است، میزان محبوبیت بین المللی آمریکا در دومین سال زمامداری جو بایدن کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس نتایج این نظرسنجی که در سال ۲۰۲۲ و از میان داوطلبان نزدیک به ۱۴۰ کشور انجام شد، متوسط محبوبیت آمریکا به ۴۱ درصد رسید که در مقایسه با شش ماه نخست ریاست جمهوری بایدن و پیش از عقب‌نشینی نیروهای این کشور از افغانستان افتی ۸ درصدی را نشان می دهد. لازم به ذکر است که میزان محبوبیت جهانی آمریکا در پایان نخستین سال ریاست جمهوری بایدن ۴۵ درصد بود.

گر چه میزان محبوبیت آمریکا در نیمه نخستین دور ریاست جمهوری بایدن در مقایسه با محبوبیت ۴۷ درصدی آمریکا در زمان مشابه ریاست جمهوری باراک اوباما افتی ۶ درصدی را نشان می دهد، با این حال محبوبیت این کشور در دومین سال زمامداری دونالد ترامپ به ۳۱ درصد و در زمان مشابه دوره نخست و دوم ریاست جمهوری جرج بوش پسر به ۳۴ و ۳۸ درصد سقوط کرده بود.

به نوشته این موسسه افکارسنجی آمریکایی، اقبال عمومی به واشنگتن در میان شرکای کلیدی و راهبردی در قاره های اروپا و آمریکا دستکم ۲۱ درصد کاهش یافت و در یونان ۳۱ درصد، برزیل ۲۲ درصد، کانادا ۲۲ درصد و هلند ۲۱ درصد نزول داشت.

با این حال نظر مردم ۱۱ کشور نسبت به آمریکا بهبود یافت و در لهستان، اوکراین، اسرائیل و هند به ترتیب ۳۰، ۲۹، ۱۵ و ۱۱ درصد به میزان موافقان سیاست های آمریکا افزوده شد که این میزان محبوبیت در هند بی سابقه بوده است.

آلمان پس از بر روی کار آمدن اولاف شولتس کماکان و برای ششمین سال پیاپی در صدر محبوب ترین قدرتهای جهانی بوده است. در سال ۲۰۲۲ متوسط محبوبیت رهبری آلمان در میان ۱۳۷ کشور بیش از ۴۶ درصد بود که نسبت به سال ۲۰۲۱ افتی ۴ درصدی را نشان می دهد.