تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله ناصری هم اهل زهد، ذکر، مراوده و ارتباط با مردم و هم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حساس بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله ناصری(ره) که در گلستان شهدای اصفهان برگزار […]

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله ناصری هم اهل زهد، ذکر، مراوده و ارتباط با مردم و هم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حساس بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله ناصری(ره) که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: وجود برخی انسان‌ها چون زمین‌های خلق شده توسط خداوند، دارای معادنی از طلا و نقره است.

وی با بیان اینکه البته وجود برخی دیگر از انسان‌ها چون زمین‌های شوره زار است، گفت: خداوند زمینه و استعداد، رشد و ترقی معنوی را برای همه انسان‌ها به وجود آورده است، اما این انسان است که می‌تواند استعدادهای نهفته در درونش به عنوان یک امانت الهی را به فعلیت برساند یا خیر.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در راه کمال الهی، انسان‌ها می‌توانند از نعمت‌های پروردگار بهره ببرند و به معراج برسند و یا مصداق آیه شریفه «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَهً ۖ» باشند و برخی دیگر مصداق «کالاْءَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» شوند.

وی افزود: پیامبران الهی آمده‌اند تا انسان‌ها در مسیر بندگی حرکت کرده و این مسیر سعادت را به خوبی طی کنند؛ دین و رسل الهی برای پرواز انسان‌ها در آسمان رشد معنوی، دو بال را به ما معرفی کرده‌اند. نخستین بال علم و دوم عمل است. انسان ابتدا باید خداشناس شود، علم و معرفت کسب و دوم عمل و اطاعت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله ناصری از مصادیق علم و عمل بود. قیمت و ارزش این انسان‌ها قابل محاسبه نیست، این ارزش به سنگینی معنوی انسان مرتبط است.

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد: مرحوم آیت الله ناصری سال‌ها در نجف از محضر اساتید و علمای بزرگ جهان تشییع و مکتب اهل بیت(ع) بهره بردند.

وی خاطرنشان کرد: با رحلت آیت الله ناصری نه تنها در اصفهان بلکه در جهان اسلام رخنه‌ای ایجاد شد که قابل جبران نیست، چرا که ایشان از جامعه غافل نبود و توجه ویژه‌ای به مردم داشتند، به کلام دیگر عالم حقیقی اینگونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی عنوان کرد: مرحوم آیت الله ناصری در حوزه‌های اجتماعی فعال بودند؛ تربیت شاگردانی فاضل و مهذب، ساخت مدارس علمیه و بیمارستان تنها بخشی از اقدامات آن عالم جلیل بود.

وی تربیت فرزندان فاضل و اهل تهذیب را دیگر اقدام مبارک آیت الله ناصری دانست که مانع خاموش شدن چراغ خانه این عالم ربانی می‌شود، گفت: فرزندان معمم آن عالم راهش را ادامه خواهند داد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه مردم اصفهان نخواهند گذاشت این چراغ پرفروغ خاموش شود، تصریح کرد: آیت الله ناصری هم اهل زهد، اهل ذکر، مراوده و ارتباط با مردم و هم حساس نسبت به نظام جمهوری اسلامی بود.

وی آیت الله ناصری را یک عالم راستین دانست و گفت: ایشان عالمی نبود که نسبت به اتفاقات جامعه و حوادث و فتنه‌ها، بی‌تفاوت باشند، بلکه عالم دینی خود خالق حوادث است و نسبت به نظام اسلامی بی‌تفاوت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: انقلابی بودن یکی از امتیازات، افتخارات و کمالات مرحوم آیت الله ناصری بود، ما چه نظامی بهتر از نظام اسلامی سراغ داریم که در رأس آن نظام فقیهی عادل، اهل تفکر، عدالت، اهل نماز شب و بابصیرت قرار دارد