مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از توزیع بالغ بر ۵۰۰ تن بذور گواهی شده گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود سطح زیر کشت گندم در این شهرستان به بیش از ۴۵۰۰ هکتار برسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، استان فارس، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: ارقام گندم مورد استفاده […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از توزیع بالغ بر ۵۰۰ تن بذور گواهی شده گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود سطح زیر کشت گندم در این شهرستان به بیش از ۴۵۰۰ هکتار برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، استان فارس، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: ارقام گندم مورد استفاده در شهرستان کوار عمدتاً از ارقام زودرس و میان رسی مانند ترابی، سیروان، سارنگ، بهاران و خلیل است.

به گفته وی؛ بذور مذکور توسط اتحادیه های تعاونی تولید و روستایی شهرستان کوار به عنوان عاملین توزیع مجاز کنندگان در حال انجام است. عوامل توزیع منحصراً مجاز به توزیع بذور مورد تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند.

جوکار تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از کشاورزان از بذور خود مصرفی استفاده می کنند، بوجاری و ضد عفونی این بذور با قارچ کش ها در راستای جلوگیری از رویش علف های هرز و کنترل بیماری های قارچی لازم و ضروری است.

 وی از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد نسبت به خرید پوشش بیمه محصولات کشاورزی خود با توجه به احتمال وقوع عوامل خسارت زا اهتمام کنند.