میزان صادرات کالا از گمرک چذابه به کشور عراق افزایش حدود چهل درصدی از نظر ارزشی داشته است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۳۱۸ هزار و ۱۰۲ تُن کالا به ارزش ۸۱ میلیون و ۱۷۷هزار دلار در هفت ماه نخست امسال از گمرک چذابه به عراق صادر شد که در مقایسه […]

میزان صادرات کالا از گمرک چذابه به کشور عراق افزایش حدود چهل درصدی از نظر ارزشی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۳۱۸ هزار و ۱۰۲ تُن کالا به ارزش ۸۱ میلیون و ۱۷۷هزار دلار در هفت ماه نخست امسال از گمرک چذابه به عراق صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۸درصد رشد داشته است.بهروز قره‌بیگی افزود: تره‌بار و میوه، مصالح ساختمانی، آبزیان پرورشی، محصولات جالیزی، وسایل خانگی و مصنوعات فلزی از مهمترین اقلام صادراتی به عراق از مرز و گمرک چذابه بوده است.

به گفته وی درهفت ماه نخست پارسال حجم صادرات کالا به عراق از گمرک چذابه ۲۱۸ هزار و ۷۲۴ تُن به ارزش ۵۸ میلیون و ۶۳۹ هزار دلار بود.

قره بیگی، فروکش کردن شیوع کرونا و رفع برخی محدودیت‌های صادراتی را در افزایش حجم صادرات کالا به عراق از چذابه موثر دانست و ابراز امیدواری کرد درماه‌های باقی مانده امسال، صادرات کالا به عراق از چذابه روند صعودی داشته باشد.

پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی تردد اتباع ایرانی و عراقی از جمله زایران اماکن مقدسه ۲ کشور، و نیز صدور کالا به عراق هستند.