پوشش امدادی ۳۰ حادثه توسط نجاتگران هلال احمر کردستان در نوروز ۱۴۰۳ پیام جلالی از امداد رسانی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان به ۳۰ حادثه در طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد. پیام جلالی اظهار داشت:نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ […]

پیام جلالی از امداد رسانی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان به ۳۰ حادثه در طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد.

پیام جلالی اظهار داشت:نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۳، به ۳۰ حادثه مختلف امدادرسانی کرده اند که ۲۳ مورد حوادث جاده ای، ۱ خدمات حضوری،۱ برف و کولاک، ۲ کوهستان،بوده است.
وی گفت:در این حوادث، ۱۸۲ نفر حادثه دیده و‌۴۶ نفر مصدوم داشته است که ۶ مصدوم با آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی انتقال و ۸ نفر از مصدومین به صورت سرپایی مداوا شدند و همچنین ۱۵ مورد توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر رهاسازی صورت گرفته است.
دکتر جلالی بیان داشت:در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ۱۴ پایگاه ثابت، ۸ پایگاه موقت، ده تیم پشتیبان، ۳ تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست و همچنین در مجموع ۳۰ مورد آمبولانس، ۹ خودرو نجات و ۲۱ وسیله نقلیه امدادی سبک بصورت ۲۴ ساعته در استان جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان به ماموریت بوده‌اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه عنوان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، است فشار خون، تست قند خون نیز انجام شده است.
وی افزود:در این مدت، ۱۷۵ نفر روز نیروهای عملیاتی در طرح امداد و نجات نوروزی جهت ارائه خدمات به هموطنان آماده باش بوده اند.
وی در ادامه از مسافران و گردشگران که برای عید فطر قصد سفر دارند خواست:از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند و ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، در صورت بروز هرگونه حادثه باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.