مس کرمان- سپاهان/ جنگ بقا و قهرمانی در کویر در یکی از حساس‌​ترین دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر تیم​‌های مس کرمان و سپاهان با اهدافی متفاوت رو در روی یکدیگر خواهند ایستاد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، امروز پنجشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ تیم‌های مس […]

مس کرمان- سپاهان/ جنگ بقا و قهرمانی در کویر

در یکی از حساس‌​ترین دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر تیم​‌های مس کرمان و سپاهان با اهدافی متفاوت رو در روی یکدیگر خواهند ایستاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، امروز پنجشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ تیم‌های مس کرمان و سپاهان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های مس کرمان و سپاهان

پنجشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۸:۰۰

ورزشگاه: شهید باهنر کرمان

داور: اشکان خورشیدی

آخرین رویارویی: سپاهان ۲- مس کرمان صفر

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

جنگ بقا و قهرمانی در راند پایانی

مس کرمان و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که اهداف کاملاً متفاوتی در سر دارند. در یک سو سپاهانی قرار دارد که سه هفته پیش با توقف برابر ملوان صدر جدول را به پرسپولیس هدیه داده بود و حالا در هفته پایانی امیدوار است اتفاقات در بازی همزمان نساجی و پرسپولیس به گونه‌ای رقم بخورد که در نهایت قهرمان شود. سپاهان در حال حاضر با ۶۲ امتیاز در رده دوم جدول است و پرسپولیس ۶۳ امتیازی را تعقیب می‌کند.

در سوی دیگر اما مس کرمان برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند و در صورتی که حداقل نتیجه‌ای مشابه با نتیجه صنعت نفت برابر گل‌گهر سیرجان کسب کند در لیگ برتر باقی می‌ماند. شاگردان فرزاد حسین‌خانی در مس با ۲۲ امتیاز در رده چهاردهم جدول حضور دارند و تنها به دلیل عملکرد بهتر در دیدار رو در رو با صنعت نفت بالاتر از این تیم در جدول قرار گرفته‌اند.

دیدار برابر مس کرمان شاید برای سپاهانی‌ها خیلی تلخ باشد، شاید حدود یکی دو ماه پیش آنها امیدوار بودند دیدار با مس در کرمان بازی قهرمانی آنها باشد اما حالا با این شرایط و در حالی که پرسپولیس بازی سختی مقابل نساجی نخواهد داشت بعید است صدرنشین در هفته آخر عوض شود. سپاهان پس از آغاز مجدد لیگ برتر در سال ۱۴۰۲ فرم خوب خود را از دست داده بود و شکست در تبریز برابر تراکتور و در ادامه تساوی شوکه کننده خانگی مقابل ملوان باعث شد صدر جدول به پرسپولیسی تقدیم شود که همه بازی‌های خود را به هر طریقی که بود برده بود.

دو برنده یا دو بازنده در پایان درام کویر

تقابل مس و سپاهان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان می‌تواند اتفاقات عجیبی در پایان خود داشته باشد. بقا یا سقوط مس و قهرمانی یا عدم قهرمانی سپاهان حالات مختلفی را برای پایان بازی ترسیم می‌کند اما شاید اتفاقات هفته پایان به گونه‌ای رقم بخورد که برای مثال هم مس سقوط کند و هم سپاهان قهرمان نشود که در این صورت هر دو تیم در پایان بازی با هر نتیجه‌ای بازنده خواهند بود یا برعکس بقای مس و قهرمانی سپاهان باعث خوشحالی و جشن هر دو تیم می‌شود. حتی شاید در پایان بازی تیمی که برنده می‌شود به هدف اصلی خود نرسد اما تیم بازنده به آنچه از ابتدا به دنبال آن بود برسد، در هر صورت زیبایی‌های فوتبال در هر فصل به چنین اتفاقاتی است و فارغ از هر نتیجه‌ای می‌توان از ذات فوتبال لذت برد.

خاطرات تلخ سپاهان از مصاف با مس در کرمان

مس کرمان پس از چندین سال در فصل جاری به لیگ برتر بازگشته است اما نکته جالبی که می‌توان به آن اشاره کرد آمار ضعیف سپاهان برابر مس در کرمان در ادواری است که این تیم در لیگ برتر حضور داشته است. سپاهان در ۸ دیداری که در کرمان برابر مس برگزار کرده است تنها یک بار پیروز بوده است و جالب اینکه مس پنج بار مهمان خود را شکست داده است، مس از معدود رقبایی است که در خانه عملکرد بهتری نسبت به سپاهان در دیدارهای رو در رو داشته است، آن هم با این اختلاف.

آخرین برد سپاهان برابر مس در کرمان به بیش از ۱۳ سال پیش بازمی‌گردد، دیدار نیم فصل دوم دو تیم در نهمین دوره لیگ برتر.

ترکیب احتمالی

سپاهان در حالی به مصاف مس کرمان می‌رود که بر خلاف هفته گذشته محرومی ندارد و محمد کریمی و محمد دانشگر با پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت خود می‌توانند سپاهان را در آخرین بازی فصل همراهی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم مس و سپاهان برای دیدار امروز به شرح زیر است:

مس کرمان: دانیال اسلامی، مهیار زحمتکش، جورج برایم کنده نوگیرا، امیرحسین عسگری، علی تهامی، فرزاد جعفری، معین عباسیان، محمد صبوری، احمد نصیری، محمدامین کاظمیان و شروین بزرگ

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، جلال علی‌محمدی، محمد کریمی، مانوئل فرناندز، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو