آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از متحدان اروپایی خواست تا در مواجهه با تهاجم روسیه علیه اوکراین، متحد باقی بمانند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که روسیه از موضوع انرژی برای زورگویی به اروپا به دلیل حمایت از اوکراین استفاده می کند. وی در […]

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از متحدان اروپایی خواست تا در مواجهه با تهاجم روسیه علیه اوکراین، متحد باقی بمانند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که روسیه از موضوع انرژی برای زورگویی به اروپا به دلیل حمایت از اوکراین استفاده می کند.

وی در جریان یک کنفرانس خبری ناتو در بروکسل از متحدان اروپایی خواست تا در مواجهه با تهاجم روسیه علیه اوکراین، متحد باقی بمانند.

بلینکن تصریح کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از موضوع انرژی علیه کشورهای اروپایی که از اوکراین در مقابل تهاجم روسیه حمایت کرده‌اند، سوء استفاده کرده و باعث بالارفتن هزینه های خانواده ها در تمام کشورها شده است.

وی افزود: پوتین شرط بسته که این اقدام در نهایت اراده کشورهایی را که در کنار اوکراین ایستاده اند، خواهد شکست و کرملین می تواند با قلدری و زورگویی دیگر کشورها را وادار به تسلیم کند. اما در حال حاضر او این شرط را باخته است.

روسیه چند روز پیش عرضه گاز از یک خط لوله اصلی به اروپا را متوقف و درگیری اقتصادی بین مسکو و بروکسل را تشدید کرد. بدین‌ترتیب دورنمای رکود و سهمیه‌بندی انرژی در برخی از ثروت‌مندترین مناطق اروپا پررنگ‌تر شده‌ است.

بر این اساس، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد از ساعت ۱ بامداد ۳۱ ماه اوت به وقت گرینویچ تا ۱ بامداد سوم سپتامبر، جریان گاز از خط لوله نورد استریم ۱ به سمت آلمان قطع خواهد بود.

طبق گزارش وب‌سایت اپراتور نورد استریم ۱، جریان گاز از یک ساعت قبل از زمان تعیین‌شده بسیار کاهش‌یافته و در نهایت کاملاً متوقف‌شده است.