سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان، پس از بازدید از شهرستان های هفتگل و رامهرمز پایان یافت سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان با حضور در شهرستان های هفتگل و رامهرمز و بررسی مسائل حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان ها پایان یافت.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، […]

سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان، پس از بازدید از شهرستان های هفتگل و رامهرمز پایان یافت

سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان با حضور در شهرستان های هفتگل و رامهرمز و بررسی مسائل حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان ها پایان یافت.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سفر استانی خود به خوزستان با حضور در شهرستان هفتکل در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور پیدا کرد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه برخی مشکلات شهرستان «هفتکل» با شهرستان مسجدسلیمان مشترک است که قابل رفع خواهد بود، گفت: تکمیل و تجهیز مصلای شهرستان هفتکل هم در اولویت قرار دارد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، نسبت به تکمیل و تجهیز آن اقدام خواهد شد.

وزیر فرهنگ همچنین کتابخانه‌ها را از مهم‌ترین شبکه‌های فرهنگی کشور دانست که باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند.

وی افزود: در مناطق روستایی باید کتابخانه ثابت و سیار احداث شود چرا که هر کجا کتابخانه وجود داشته باشد، امور فرهنگی با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.

اسماعیلی بر احداث سینما سیار در شهرستان هفتکل به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار تاکید کرد و گفت: امیدواریم امسال با راه‌اندازی سینماسیار، مردم این منطقه همزمان با شهرهای بزرگ جدیدترین فیلم‌های سینمایی و جشنواره ای را تماشا کنند.

وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: کانون‌های مساجد باید محل اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری باشند و در راستای فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی، دوره‌های آموزشی حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بصورت رایگان در کانون ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به طرح های مد و لباس با الگوی لباس محلی بیان کرد: تجربه نشان داده در شهرهایی که الگوی لباس محلی مناسب وجود دارد اگر مورد حمایت قرار گیرند می توان برای صادرات این لباس ها برنامه ریزی کرد هرچند برخی مواقع ظرفیت‌های هنری مورد غفلت واقع می‌شود.

 وی در پایان در خصوص تکمیل فرهنگسرای پردیس هفتکل که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته خاطر نشان کرد: تکمیل این فرهنگسرا باید در سریعترین زمان ممکن انجام شود تا انجمن‌های ادبی و هنری بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

گفتنی است، حضور در شهرستان رامهرمز و دیدار و گفتگو با مسئولین و برخی اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان بخش پایانی سفر دو روزه وزیر فرهنگ به استان خوزستان بود.