استاندار کردستان گفت: احداث بزرگراه مریوان به مرز پرظرفیت باشماق در دستور کار است که تاثیر قابل توجهی در توسعه منطقه خواهد داشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا عصر جمعه در آیین اختتامیه نخستین دوره از مسابقات بین المللی پاراگلایدر فرود دقت در مریوان اظهار داشت: امیدواریم در […]

استاندار کردستان گفت: احداث بزرگراه مریوان به مرز پرظرفیت باشماق در دستور کار است که تاثیر قابل توجهی در توسعه منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا عصر جمعه در آیین اختتامیه نخستین دوره از مسابقات بین المللی پاراگلایدر فرود دقت در مریوان اظهار داشت: امیدواریم در دوره دولت سیزدهم شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان کردستا، مریوان و آسایش و رفاه بیشتر مردم باشیم.

وی گفت: این نوید را به مردم مریوان می‌دهم که اتفاقات بسیار خوبی برای توسعه و آبادانی این شهرستان روی خواهد داد، به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، پروژه‌هایی در آینده نزدیک احداث می‌شود.

استاندار کردستان شهرستان مریوان را دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده در بخش‌های مختلف توصیف کرد و ادامه داد: از جمله این پتانسیل‌ها، ظرفیت گردشگری ورزشی است که طی چند روز اخیر نیز شاهد برگزاری رویداد بین المللی پاراگلایدر بودیم.

زارعی کوشا بر تلاش برای ثبت دبیرخانه برگزاری مسابقات پاراگلایدر در مریوان تاکید کرد و افزود: دریاچه زریبار مریوان، به واسطه داشتن موقعیت منحصر به فرد در کشور و منطقه، این استعداد را دارد که میزبان مسابقات رشته‌های ورزشی از جمله قایقرانی باشد.

اسماعیل احمدی سرپرست فرمانداری مریوان نیز با بیان اینکه رقابت‌های بین المللی پاراگلایدار مریوان بدون حاشیه در حد استاندارهای جهانی برگزار شد، افزود: امیدواریم شاهد راه اندازی دبیرخانه برگزاری مسابقات پاراگلایدر در مریوان باشیم.

نخستین دوره از مسابقات بین المللی پاراگلایدر فرود دقت (CAT۲ FAI) در ایران به همت کمیته ورزش‌های هوایی استان در جوار دریاچه زریبار مریوان از ۲۵ تا ۲۷ خرداد برگزار شد.

حدود ۸۰ ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان از کشورهای ایران، ترکیه، عراق و افغانستان حضور دارند که نتایج آن در رنکینگ جهانی ورزشکاران نیز لحاظ خواهد شد.

دریاچه زریبار در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد، این تالاب به عنوان یکصد و دومین اثر طبیعی کشور در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده و پناهگاه حیات وحش آن بیست و سومین عضو کنوانسیون رامسر است.

طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.

حدود ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته کردستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان