همایش بزرگ عطر ایثار در سنندج برگزار شد/تجلیل از پرستاران سنندجی همایش بزرگ عطر ایثار در سنندج به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و به منظور تجلیل از پرستاران سنندجی برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت […]


همایش بزرگ عطر ایثار در سنندج برگزار شد/تجلیل از پرستاران سنندجی


همایش بزرگ عطر ایثار در سنندج به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و به منظور تجلیل از پرستاران سنندجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار که با عنوان «عطر ایثار» در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب(س) اسوه صبر و بردباری است و باید همه بانوان ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دو وجه برای ناگذاری روز پرستار وجود دارد، افزود: استقامت و بردباری حضرت زینب(س) و مراقبت و پرستاری ایشان از کودکان کربلا و امام سجاد(ع) وجه اول آن است.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: علاوه بر پرستاری از جسم‌ها پرستاری و دفاع از آیین و شریعت محمدی دیگر وجه نامگذاری روز پرستار و‌ میلاد حضرت زینب است که اگر ایستادگی و مقاومت و صبر حضرت زینب نبود شاید نامی از دین و آیین پیامبر باقی نمی‌ماند.

وی بیان کرد: اگر دلاوری‌های حضرت زینب(س) نبود وقایع تاریخ را کسی به یاد نمی‌آورد و شجاعت این بانوی گرامی موجب می‌شود که یزید هم احساس پشیمانی کند و حداقل در ظاهر نادم باشد و اسرا را به مدینه بفرستد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به جایگاه شهدا اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مزین به نام شهداست و شهدای ما تکلیف خود را از دفاع از این سرزمین انجام داده‌اند و اکنون رسالت ماست که زینب‌وار از اسلام ناب محمدی(ص) دفاع کنیم.
حجت‌الاسلام رازیانی به جنایات رژیم صهیونیست در غزه اشاره کرد و یادآور شد: امروز جنایات رژیم سفاک در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد و قصه غزه فقط غزه اسلام و یهود نیست بلکه امروز به قصه انسانیت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: امروز نمی‌توان گفت کسی انسان باشد و کودکان خردسال و نسل‌کشی غزه را ببیند دلش به درد نیاید.

وی با بیان اینکه در دنیا مولفه‌هایی در عرف بین‌الملل و قوانین محترم شمرده می‌شود که یکی از انها این است که جنگ باید با طرف نظامی باشد نه اینکه شهروندان عادی را هدف قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در جنگ پزشک و بیمارستان دارای امنیت و مصونیتی است و زنان و کودکان باید دارای امنیت باشند اما چیزی از قوانین محدودیت‌ها باقی نمانده و رژیم صهیونیست همه قوانین را زیرپا گذاشته‌اند و امروز با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌ها مشخص شد که اینها چه رژیمی هستند.

وی با بیان اینکه برای ما قانع کردن بچه‌ها دهه هشتادی، نودی‌ها و دهه هفتادی‌ها و تشریح جنایاتی که جزو لاینفک این رژیم به شمار می‌رفت سخت بود، افزود: دشمن با در پیش گرفتن جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها در فضای رسانه‌ای برای همه بگونه‌ای جلوه داده بودند که ما دشمنی با کسی نداریم و شما می‌خواهید ما را نابود کنید بنابراین متقاعد کردن جوان و نوجوان در خصوص این جنایات رژیم صهیونیست کار ساده‌ای نبود.

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: اگر سالیان سال هزینه می‌کردیم آنگونه که به همت دلیرمردان حماس در طوفان الاقصی عیان شد نمی‌توانستیم اتفاقی را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: دنیا امروز رسوایی و بی‌آبرویی‌ و بی‌اعتباری اسراییل را می‌بیند و باید کسانیکه در برابر این رژیم ایستادند را قدر بدانیم و یاد پزشک و پرستاری که مقاوم و صبورانه امروز برای کمک به بیماران و زخمی‌ها در فلسطین تلاش می‌کنند را گرامی بداریم.
علی کلوندی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: حضرت زینب(س) به عنوان قهرمان قیام عاشورا نقش بی‌بدیلی در حفظ فرهنگ عاشورا داشت.
وی افزود: پرستاری از مریض یک نقش پرستار است که حضرت زینب(س) در کربلا همچین نقشی داشت و نقش خود را بخوبی ایفا می‌کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان یادآور شد: به فرموده اما رهبر معظم انقلاب اسلامی «کار پرستاری کاری اسلامی و انسانی است» بنابراین حضرت زینب(س) بزرگترین پرستار فرهنگ عاشورا و اسلام ناب محمدی بود.
کلوندی اضافه کرد: گرامیداشت این روز اقدامی برای بیان صفات بارز حضرت زینب(س) است تا زنان جامعه ما از این بانو الگو بگیرند و ادامه دهنده راه ایشان باشند.
در این مراسم تعدادی از پرستاران سنندج و بانوان پرستار جانبازان بالای ۷۰ درصد تجلیل شدند.