به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان مطالبی را در مورد ۳۱ شهریور اظهار کردند که در زیر به شرح آن می پردازیم. انقلاب شکوهمند ایران در سال ۵۷ به ثمر نشست و لاجرم تغییرات در قوای سیاسی و نظامی در حال انجام […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان مطالبی را در مورد ۳۱ شهریور اظهار کردند که در زیر به شرح آن می پردازیم.

انقلاب شکوهمند ایران در سال ۵۷ به ثمر نشست و لاجرم تغییرات در قوای سیاسی و نظامی در حال انجام بود که شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار دسیسه ای طراحی و همسایه غربی را به طمع انداخت تا به ایران حمله کند تا شاید بلندپروازی های این همسایه غربی اهداف و اغراض کفتاران جنایتکار را تامین کند.

ایران اسلامی همواره مورد طمع بیگانگان و ددمنشان زمانه قرار داشته است، ایران عزیز ما پیاپی زخم های مستبدان تاریخ را بر خود احساس کرده است. گذرگاه تاریخی کره زمین و عروس زیبای کره خاکی، مادر گیتی، زادگاه غیورمردان و زنان پارسا و پاکدامن چه نامردی ها که به خود ندیده است. اسکندرها، چنگیزها، تیمورها و تزارها و …همه خواهان تصرف و محو ایران زمین بودند اما آنچه محو شدنی بود دژخیمان و پست فطرتان عالم بودند و آنچه ماندنی شد ایران و ایرانی بود.

ایرانیان همواره با دیوصفتان در نبرد بودند فرهنگ کهن و پرمایه ایرانیان حافظ و نگهدار آنان در طول اعصار گذشته بوده است هر کس به ایران حمله کرد یا توسط فرزندان این آب و خاک در خون غلطید و یا در فرهنگ این مردمان محو شد گویا ایران به شوق زندگی در مرگ روینتن شده و مرد و زنش تلفیقی از ابریشم و آهن را به وجود آورده اند. هیچگاه فرزندان ایران در برابر ظلم و ستم و تجاوز پای پس نکشیدند و تا ظالم و متجاوز را پشیمان نکرده اند از پای ننشسته اند.

انقلاب شکوهمند ایران در سال ۵۷ به ثمر نشست و لاجرم تغییرات در قوای سیاسی و نظامی در حال انجام بود که شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار دسیسه ای طراحی و همسایه غربی را به طمع انداخت تا به ایران حمله کند تا شاید بلندپروازی های این همسایه غربی اهداف و اغراض کفتاران جنایتکار را تامین کند

در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ صدام حسین، رئیس جمهور وقت عراق اولین گلوله توپ را به سمت ایران شلیک کرد و قرارداد الجزایر که حدود مرز ایران و عراق را مشخص می کند را ملغی اعلام کرد و علاوه بر آن خواستار جدایی خوزستان از ایران و تحویل جزایر سه گانه(( تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی)) به امارات شد و عنوان داشت: تا یک هفته دیگر در تهران سخنرانی خواهد کرد و به زعم خود طومار انقلاب و انقلابیون ایران را در هم خواهد شکست و هم هدف خود و هم اهداف مستکبران جهان را عملی خواهد کرد.

بناگاه و دور از تصور بدخواهان، مردان و زنان ایران دست در دست یکدیگر(( کالجبل لا تحرکه العواصف )) به سوی میدان نبرد شتافتند.

با وجود پیروزی های جبهه دشمن در تصرف بخشی از اراضی ایران به ویژه اشغال خرمشهر قهرمان، ایرانیان دوباره خود را بازیافتند و در مقابل دشمن خارجی تا بن دندان مسلح ایستادند و ضربات محکمی بر پیکره صدامیان وارد کردند. نبوغ جوانان ایرانی عملیات های بزرگ فتح المبین، بیت المقدس، والفجرها کربلاها و … را ابداع کرد و ضربات پیاپی ایران بر پیکره حزب بعث، او را وادار کرد تقاضای صلح را در مجامع جهانی درخواست کند و از در صلح و آشتی درآید.

دشمن بعثی علاوه بر اینکه خونین شهر را از دست داد در سرزمین خودش از رزمندگان ایران سیلی های مکرر را به جان خرید و شهر ( فاو) را از دست داد و بصره نیز در معرض خطر سقوط قرار گرفت.

و کم کم سیل بنیان کن حملات رزمندگان ایرانی دشمن فریب خورده را عاجزانه به کرنش کشاند و ملتمسانه تقاضای صلح کرد. او که یاوه گویان خواهان جدایی خوزستان از ایران و دیگر خواسته های نامشروع خود را مکرر مطرح می کرد، حال در پایان جنگ از رسیدن به تمام خواسته های ایران در جنگ سخن به میان می راند. آری چنان درسی به متجاوزان ایران داده شد که ابرقدرت ها با تمام عده و عده خود جرات حمله به ایران را ندارند دیگر ایران کشوری نیست که با او با زبان تهدید سخن گفت به برکت دفاع مقدس کشور عزیزمان تبدیل به یک قدرت منطقه ای و موثر در نظام جهانی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز ۸ دلیل حمله صدام به ایران را به شرح زیر تبیین فرموند:

ضعیف پنداشتن ملت ایران

آن روزی که دشمن از مرزهایمان به ما حمله ور شد، فکر نمی کرد ملت ما بتواند از خودش دفاع کند. ملت را ضعیف پنداشته بود که به ما حمله کرد. دنیای استکبار هم که رژیم عراق و شخص صدام حسین را در حمله به مرزهای ما تحریک کرد، ملت ما را ضعیف انگاشته بود. ۱۳۶۸/۱۱/۱۵

۲-تبلیغات خصمانه دشمن در جنگ

ما در جنگ می خواستیم رودخانه یا ارتفاعی را بگیریم، بعد رزمندگان ما تلاش می کردند و آن رودخانه یا ارتفاع را با شهادت هایی می گرفتند و دشمن را دچار خسارت های سنگینی می کردند و به آن هدف می رسیدند؛ اما بعد در تبلیغات خصمانه ایی که علیه ما می شد چه مستقیماً از طرف دشمن، چه از طرف آنهایی که از او حمایت می کردند- می گفتند ایران نتوانست بصره را بگیرد! انگار ما در این عملیات می خواستیم بصره را بگیریم! بله، ما نتوانسته بودیم بصره را بگیریم؛ اما این کار برای چه بود؟ برای این بود که آن افکاری که نگران نشسته اند تا ببینند محصول سرمایه گذاری آنها در این جبهه چه شد، احساس کنند که عجب، پس این سرمایه گذاری بر باد رفت؛ بصره را که نتوانستند بگیرند! ۱۳۷۰/۱۱/۳۰

۳- حمله صدام به ایران به خاطر عملکرد ما نبود

شنیدم در گوشه و کنار بعضی از افراد بهانه گیر، بیخودی می گویند که چرا باید جمهوری اسلامی کاری کند که به او حمله کنند! ما واقعاً کاری نکرده بودیم. گناه کبیره ی ما(!) این بود که رژیم استبدادی سلطنت را سرنگون کرده بودیم، بعد هم نخواستیم وابسته شویم… بنابراین، ما گناهی نکرده بودیم که بگوییم به خاطر گناه ما بود که عراق به ما حمله کرد؛ بلکه به خاطر اینکه یک حکومت اسلامی بود، یک حکومت مستقل بود و موج بیداری در دنیای اسلام پیچید در خود عراق؛ در کشورهای عربی، در کشورهای اسلامی- همه اینها احساس کردند که وقتی بیداری اسلامی آمد، ممکن است دامن آنها را هم بگیرد؛ لذا متّحد شدند.((بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی))

۴- می خواستند حداقل همه خوزستان را ببرند

هشت سال فشار آوردند و همه این توان عظیم را به خرج دادند، اما نتوانستند یک وجب از خاک ایران را از ما بگیرند. آنها می خواستند حداقل همه ی خوزستان را ببرند. البته آنها می گفتند تا تهران می رویم؛ اما اگر فقط همان خوزستان را هم می بردند، برایشان کافی بود. آیا این چیز کمی است!؟ ۱۳۷۷/۱۲/۰۴((بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی))

۵- مشغول کردن ایران به جنگ، خدمت صدام به آمریکایی ها

صدّام به درد آمریکایی ها خورد؛ چون توانست به نفع آنها هشت سال انقلاب اسلامی را به یک مسئله داخلی خونین، یعنی جنگ، مشغول کند. خوب؛ جنگ همّ و اشتغال و توجّه ذهنی زیادی می طلبد. اگر انقلابِ یک کشوری در اوّلِ کار مبتلا به چنین جنگ خونینی نشود، مجال بازسازی و مجال کارهای بزرگ برای آن وجود دارد. صدّام هشت سال از بهترین اوقات ما را به نفع آمریکا مشغول کرد؛ برای اینکه منافعشان به هم گره خورده بود.((۱۳۸۲/۰۱/۲۲بیانات در خطبه های نمازجمعه))

۶-ضربه صدام به روابط حسنه دو ملت ایران و عراق

ما دو ملتِ همیشه رفیق، همیشه برادر و همیشه مأنوس با هم بوده ایم. در طول سالیان دراز مردم ما به نجف و کربلا رفته اند برای زیارت، آنها هم به مشهد و قم آمده اند برای زیارت؛ ما با همدیگر مأنوس و مهربان بوده ایم. کمتر دو ملت همسایه ایی اینقدر با هم رفیق بوده اند که ملت ما و عراق. صدام حسین را بایستی به خاطر این گناه بزرگ و نابخشودنی محاکمه کنند. پاداش این محاکمه اعدام نیست، صدتا اعدام است؛ هزار تا اعدام است. ((۱۳۸۳/۰۴/۱۶))

۷- همپیمانی صدام، مستکبرین و مرتجعین منطقه علیه ایران در جنگ

جنگی که در سال ۱۳۵۹ علیه جمهوری اسلامی شروع شد، اگرچه از طرف صدام بدبخت و روسیاه بود، اما پشت سر این قضیه یک پروژه ی بین المللیِ استکباری بود برای زمین زدن نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی. تحلیلگران غربی تحلیل کردند و فهمیدند و درست هم فهمیدند که این انقلاب فقط این نیست که یک رژیم دست نشانده را در ایران از بین برده است و این کشور عظیم و پربرکت را از سیطره ی استکبار خارج کرده؛ بلکه این حرکت الهام بخش خواهد شد، دنیای اسلام را تکان خواهد داد، ملت ها را به فکر خواهد انداخت.

گفتند جمهوری اسلامی را باید ما به هر کیفیتی هست، از بین ببریم. لذا با اینکه منطقه، منطقه خطیری است، منطقه نفت است و غربی ها خیلی به مسئله نفت و خلیج فارس اهمیت میدهند و امنیتِ اینجا برایشان حیاتی است، لیکن درعین حال وارد میدان شدند، صدام را تقویت کردند.( ۱۳۸۶/۰۶/۲۳بیانات در خطبه های نماز جمعه ی تهران)

۸-اهداف صدام و مستکبرین از تحمیل جنگ بر ایران اسلامی

حمله نظامی به ایران اوّل به بهانه ی این بود یعنی اینجور می گفتند و شعار می دادند-که می خواهند مناطق نفت خیز را از ایران جدا کنند و به عراق متّصل کنند؛ اینها [فقط] حرف بود؛ بحثِ مناطق نفت خیز نبود؛ بحثِ اصلِ حکومت بود، اصلِ انقلاب بود؛ می خواستند انقلاب را نابود کنند.

آمریکا و اروپای قدرتمند-حالا کشورهای درجه دو و سه اروپا اهمّیّتی نداشتند امّا اروپای اصلی یعنی انگلیس، یعنی فرانسه، یعنی آلمان، یعنی ایتالیا، این کشورهایی که در اروپا موقعیّتی داشتند، توانایی هایی داشتند یکسره همه پشت سر صدّام قرار گرفتند و هرچه توانستند به او کمک کردند؛ هرچه توانستند کمک کردند!(۱/۱۳۹۶)

آری، فرزندان ایران برای دفاع از مام وطن با چنگ و دندان دشمن زبون را به عقب راندند و ۳۱ شهریور هرسال نماد جانفشانی جوانان میهن در دفاع از سرزمین مادری و آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شد.

سرتیپ دوم پاسدار “حمید علینقیان پور ” فرمانده انتظامی استان اصفهان