به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان پس از سیلاب‌های اخیر ۳۲۲ میلیون مترمکعب است. احسان‌الله امینی، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان پس از سیلاب‌های اخیر ۳۲۲ میلیون مترمکعب است.

احسان‌الله امینی، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان در پی سیلاب‌های اخیر، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب ۲۷۷ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش و در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ۷۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی به وضعیت سد گلپایگان با گنجایش ۳۶.۶ میلیون مترمکعب اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر هشت میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۳۰ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۵۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
امینی با بیان اینکه ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم با ظرفیت ۲۳ میلیون مترمکعب، هم اکنون ۲۱ میلیون میلیون مترمکعب است، ادامه داد: ذخیره سد حنای سمیرم با گنجایش ۵۱ میلیون مترمکعب نیز تا امروز به هفت میلیون مترمکعب رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: سد حنا نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۷ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون با ظرفیت ۷‌.۱ میلیون مترمکعب تا امروز چهار میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است که در مقایسه با مشابه سال گذشته تغییری ندارد.
امینی افزود: سد باغکل با گنجایش ۵.۸ میلیون مترمکعب واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۲ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که میزان پرشدگی سدهای استان ۲۴ درصد است، خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سد